Powstanie europejski system szybkiego ładowania ciężarówek?

Czołowi producenci pojazdów użytkowych podpisali umowę na instalację i obsługę wysokowydajnej, publicznej sieci ładowania akumulatorów elektrycznych samochodów ciężarowych i autokarów w całej Europie.

Umowa stanowi podwalinę pod przyszłą spółkę joint venture, która planuje rozpoczęcie działalności w 2022 roku. Nowa grupa kapitałowa ma mieć siedzibę w Amsterdamie. Głównym celem firm: Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group jest przyspieszenie budowy infrastruktury, która będzie wsparciem Unii Europejskiej w dążeniu do uzyskania transportu neutralnego dla środowiska.

Powstanie grupy kapitałowej jest również odpowiedzią na opublikowane w maju 2021 roku przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wezwanie do stworzenia 15 000 wysokowydajnych publicznych i docelowych punktów ładowania nie później niż do 2025 r. oraz do 50 000 wysokowydajnych punktów ładowania do 2030 roku. Inwestycja obejmuje instalację i obsługę w ciągu pięciu lat co najmniej 1700 wysokowydajnych, elektrycznych ładowarek zarówno w pobliżu autostrad, jak również w punktach logistycznych. W planach jest zwiększenie liczby punktów ładowania wraz z pozyskaniem dodatkowych partnerów.

Operatorzy flot pojazdów elektrycznych będą mogli skorzystać z szybkiego ładowania dostosowanego do 45-minutowego obowiązkowego okresu odpoczynku. Koszt planowanej inwestycji sięga 500 milionów euro.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *