Mercedes-Benz łączy prąd i wodór w napęd EQ Power

Najnowszy elektryczny model Mercedes-Benz, technologicznie oznaczony jako EQ Power, jako pierwszy na świecie łączy innowacyjną technologię zasilania energią z ogniw paliwowych oraz z akumulatora w hybrydowy napęd plug-in.

Połączenie akumulatora i ogniw paliwowych, poza krótkim czasem potrzebnym na tankowanie sprawia, że model staje się idealny do jazdy na dalekich dystansach. Dwa zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 4,4 kg umożliwiają jednorazowe pokonanie do 437 km. Dzięki pojemnemu akumulatorowi litowo-jonowemu kierowca będzie miał też do dyspozycji nawet 49-kilometrowy dystans w trybie elektrycznym. Dzięki technologii F-CELL jego lokalna emisja spalin ogranicza się jedynie do pary wodnej.

W porównaniu z poprzednią generacją system ogniw paliwowych ma o 30% bardziej zwartą budowę i po raz pierwszy mieści się w konwencjonalnej komorze silnikowej. W porównaniu z Klasą B F-CELL wyróżnia się również o 40% wyższą mocą i o 90% mniejszym zużyciem platyny. Równocześnie jego masa spadła o 25%.

Model przeznaczony będzie do seryjnej produkcji, jednak oferowany będzie jedynie na rynku amerykańskim.

Galeria

Źródło: Mercedes-Benz

Wideo

The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] BMWi
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności