Mercedes-Benz łączy prąd i wodór w napęd EQ Power

Najnowszy elektryczny model Mercedes-Benz, technologicznie oznaczony jako EQ Power, jako pierwszy na świecie łączy innowacyjną technologię zasilania energią z ogniw paliwowych oraz z akumulatora w hybrydowy napęd plug-in.

Połączenie akumulatora i ogniw paliwowych, poza krótkim czasem potrzebnym na tankowanie sprawia, że model staje się idealny do jazdy na dalekich dystansach. Dwa zbiorniki wodoru o łącznej pojemności 4,4 kg umożliwiają jednorazowe pokonanie do 437 km. Dzięki pojemnemu akumulatorowi litowo-jonowemu kierowca będzie miał też do dyspozycji nawet 49-kilometrowy dystans w trybie elektrycznym. Dzięki technologii F-CELL jego lokalna emisja spalin ogranicza się jedynie do pary wodnej.

W porównaniu z poprzednią generacją system ogniw paliwowych ma o 30% bardziej zwartą budowę i po raz pierwszy mieści się w konwencjonalnej komorze silnikowej. W porównaniu z Klasą B F-CELL wyróżnia się również o 40% wyższą mocą i o 90% mniejszym zużyciem platyny. Równocześnie jego masa spadła o 25%.

Model przeznaczony będzie do seryjnej produkcji, jednak oferowany będzie jedynie na rynku amerykańskim.

Źródło: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *