Elektryfikacja samochodów Volvo

Do 2025 r. za 50% sprzedaży samochodów Volvo Cars będą odpowiadały modele elektryczne.

Szwedzki producent zapowiedział, że od przyszłego roku wszystkie produkowane przez niego modele będą dostępne w wersjach zelektryfikowanych – jako plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe.

Strategia firmy, by od 2025 r. generować połowę swej sprzedaży dzięki elektrycznym samochodom, czyni z niej potężnego gracza na rynku chińskim, wiodącym globalnie rynku samochodów zelektryfikowanych. Jednocześnie Chiny to największy pojedynczy rynek dla Volvo Cars, który w tym roku odpowiada za 23,3% wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale. Odpowiada to za wzrost globalnej sprzedaży marki w pierwszym kwartale o 14%. W 2017 r. po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 000 sztuk.

Wkrótce wszystkie trzy fabryki Volvo Cars China będą wytwarzać albo hybrydy plug-in, albo akumulatorowe samochody elektryczne. Volvo Cars produkuje obecnie w Chinach modele S90 oraz S90L T8 Twin Engine, a także niebawem rozpocznie produkcję modelu XC60 T8 Twin Engine.

Źródło: Volvo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *