Daimler kupuje ogniwa akumulatorowe o łącznej wartości 20 miliardów euro

Daimler pokonuje kolejny krok w kierunku zagwarantowania realizacji swojej strategii korporacyjnej CASE. Już dziś koncern odgrywa wiodącą rolę we wszystkich czterech obszarach, jakie składają się na CASE: łączności, jazdy autonomicznej, usług współdzielenia i napędu elektrycznego. Decydującą rolę, szczególnie w transformacji w kierunku elektromobilności, odgrywa kombinacja poszczególnych dziedzin.

Słowo od Prezesa

Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars: „Nasza elektryczna ofensywa nabiera tempa. Po zainwestowaniu miliardów euro w rozwój floty aut elektrycznych i rozbudowę naszej globalnej sieci fabryk akumulatorów robimy kolejny krok: kupując ogniwa za sumę ponad 20 miliardów euro, konsekwentnie idziemy naprzód z transformacją naszej firmy w elektryczną przyszłość. Planujemy, że w 2022 r. gama Mercedes-Benz Cars będzie obejmować łącznie 130 zelektryfikowanych wersji. Dodatkowo będziemy oferować też elektryczne auta dostawcze, autobusy i ciężarówki”.

Miliardy euro na rozwój

Firma zainwestuje 10 mld euro w rozbudowę gamy elektrycznych pojazdów Mercedes-Benz Cars i kolejny miliard euro w rozwój światowej sieci fabryk akumulatorów, działającej w ramach globalnej sieci produkcyjnej. „Dzięki tak znaczącemu zamówieniu na ogniwa akumulatorów – (na okres) do 2030 roku, osiągamy kolejny kamień milowy w elektryfikacji przyszłych aut elektrycznych naszej marki produktowo-technicznej EQ. W ten sposób, wraz z naszymi partnerami, zapewniamy dostawy dla naszej globalnej sieci produkcji akumulatorów – tak dzisiaj, jak i w przyszłości, z wykorzystaniem najnowszych technologii” – powiedział Wilko Stark, który od października 2018 r. jest Członkiem Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. zamówień i jakości dostawców.

Lokalne fabryki akumulatorów

Dostawcy produkują już ogniwa akumulatorów w Azji i Europie, a do tego kontynuują rozwój swojej działalności na Starym Kontynencie oraz dodatkowo, w USA. Sieć produkcji akumulatorów Mercedes-Benz Cars W globalną sieć produkcji akumulatorów, działającą w ramach światowej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Cars, Daimler inwestuje ponad 1 mld euro. Koncern kupuje ogniwa na światowym rynku – zapewnia to dostęp do najlepszej możliwej technologii i pozwala skoncentrować się na kluczowych kompetencjach w zakresie montażu akumulatorów.

Globalna sieć produkcji akumulatorów Mercedes-Benz Cars w przyszłości będzie składać się z ośmiu fabryk na trzech kontynentach. Pierwsze zakłady w Kamenz prowadzą już produkcję seryjną, a na początku 2019 r. obok nich ruszy druga fabryka. Dwie kolejne powstaną w Stuttgarcie-Untertürkheim, jedna przy firmowych zakładach w Sindelfingen i po jednej przy zakładach w Pekinie (Chiny), Bangkoku (Tajlandia) oraz Tuscaloosa (USA).

Lokalna produkcja akumulatorów decyduje o elastycznym, efektywnym zaspokojeniu globalnego popytu na pojazdy elektryczne i jest ważnym czynnikiem warunkującym sukces elektrycznej ofensywy Mercedes-Benz Cars. Jako integralny, istotny element naszej strategii, systematycznie poszerzane będą zakresy kompetencji potrzebnych do technologicznej oceny ogniw i prowadzonych działań badawczo- rozwojowych. Obejmują one bieżącą optymalizację obecnej generacji systemów litowo- jonowych, dalszy rozwój ogniw zakupionych na światowym rynku oraz badania nad kolejną generacją tzw. systemów postlitowo-jonowych.

Elektryczna ofensywa Mercedes-Benz Cars Do 2022 r. nastąpi elektryfikacja całego portfolio Mercedesa. W każdym segmencie, od smarta do SUV-ów, dostępne będą różne zelektryfikowane alternatywy dla wersji spalinowych. Łącznie, nabywcy będą mieli do wyboru ponad 130 zelektryfikowanych wariantów – od modeli z 48-woltową instalacją elektryczną, przez układ EQ Boost i hybrydy plug-in, aż po ponad 10 pojazdów całkowicie elektrycznych, zasilanych akumulatorowo lub energią z ogniw paliwowych.

O strategii CASE

CASE – oto litery, które kształtują przyszłość mobilności. Kryją się za nimi cztery filary rozwoju: łączność (Connected), jazda autonomiczna (Autonomous), elastyczne użytkowanie (Shared & Services) oraz napęd elektryczny (Electric). Stanowią one integralną część strategii korporacyjnej Daimler AG. Jej celem jest oferowanie klientom intuicyjnych rozwiązań z zakresu mobilności poprzez inteligentne łączenie tematyki, jaką obejmuje CASE.

Przykładowo, wszystkie aktywności w zakresie łączności koncentrują się wokół cyfrowej marki Mercedes me, zapewniającej klientom dostęp do szerokiej, spersonalizowanej oferty usług – za pomocą aplikacji, strony internetowej lub wprost z własnego samochodu. Mercedes-Benz od lat napędza rozwój jazdy autonomicznej – i ustanowił w tej dziedzinie liczne wzorce. Inżynierowie Mercedesa wykorzystują w tym celu tzw. fuzję czujników. Dane z różnych czujników, takich jak kamery, ultradźwięki oraz radary, są w inteligentny sposób łączone i analizowane.

Na drodze do bezemisyjnej mobilności i osiągnięcia maksymalnej zgodności środowiskowej pojazdów wszystkich klas, w tym użytkowych, koncern Daimler systematycznie realizuje trzypasmową strategię napędów – korzysta z inteligentnej mieszanki najnowszych jednostek spalinowych, w tym częściowo zelektryfikowanych przy pomocy 48-woltowej instalacji, hybryd plug-in EQ Power oraz aut elektrycznych zasilanych energią z akumulatorów lub ogniw paliwowych.

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności