Nissan unowocześnił obsługę posprzedażną

Nissan wprowadził w Europie nową kompleksową strategię transformacji wrażeń klienta związanych z posiadaniem pojazdu dzięki innowacyjnej technologii i udoskonalonym usługom. Zgodnie z jej założeniami klienci zyskają dostęp do usług opartych na połączeniu samochodu z Internetem oraz większe możliwości personalizacji, a także większy wybór akcesoriów do swoich pojazdów.

Te nowe usługi będą w coraz większym stopniu decydowały o rozwoju działalności Nissana w sferze obsługi posprzedażnej — oczekuje się, że do 2022 roku ich udział w przychodach z obsługi posprzedażnej w Europie będzie wynosił już 30 procent.

„Nissan Europe ma kompleksową i długofalową wizję rozwoju bardziej zaawansowanych technologii i usług, dzięki którym klienci zyskują jeszcze większy wybór i nowe możliwości personalizacji. Jest to pochodną naszych dotychczasowych inwestycji w tej dziedzinie” — powiedział Vincent Wijnen, wiceprezes ds. obsługi posprzedażnej, jakości obsługi klienta oraz szkoleń w Nissan Europe. – „Staramy się, aby zarówno stylistyka i konstrukcja samochodów, jak i technologia ich produkcji ewoluowały i ulegały transformacji. Dlatego oferujemy nowy poziom finezji i możliwości dostosowania pojazdu zgodnie ze stylem życia i aspiracjami współczesnych klientów. Ostatecznym celem jest maksymalizacja personalizacji i większa kontrola” – dodał.

Podstawowym elementem nowej strategii jest opracowanie opcji łączności dostępnych dla wszystkich klientów, także na rynkach wschodzących. Podłączenie samochodu do Internetu będzie oferowane jako opcja zamawiana u dealera jeszcze przed 2020 rokiem — w pierwszej kolejności w Japonii i Indiach, a później także na innych rynkach, w tym w Europie.

Nissan opracowuje też przystępne rozwiązania umożliwiające korzystanie z opcji łączności przez dotychczasowych klientów w ramach obsługi posprzedażnej. Właścicielom pojazdów, które nie zostały wyprodukowane jako samochody połączone z Internetem, zaoferowane zostanie mnóstwo nowych technologii, żeby i oni mogli korzystać z usług opartych na połączeniu z Internetem.

W przyszłości samochody Nissana będą z wyprzedzeniem informowały klientów o zbliżającym się terminie przeglądu, a nawet automatycznie zgłaszały zapotrzebowanie na części zamienne, by były one dostępne u dealera, kiedy klient zgłosi się do serwisu.

Ta strategia pozwoli także wzmocnić ofertę Nissana w zakresie personalizacji i akcesoriów, gwarantując firmie miejsce w czołówce branży motoryzacyjnej pod względem możliwości dostosowywania pojazdów do indywidualnych potrzeb użytkownika. W Europie Nissan jest już prekursorem tego trendu. Dwa lata temu w modelu Juke firma zaoferowała klientom nowy poziom personalizacji obejmującej elementy pojazdu i jego wykończenia w szerokiej palecie kolorów. Obecnie 80 procent sprzedawanych Nissanów Juke to egzemplarze ze spersonalizowanym wnętrzem lub nadwoziem — a w wielu przypadkach jednym i drugim — dzięki czemu jest to jeden z trzech modeli przynoszących największe zyski ze sprzedaży akcesoriów. Kolejnym etapem będzie postęp w technologii produkcji i procesie projektowania, aby nabywcom nowego modelu Micra zaoferować jeszcze większy wybór kolorów i wersji wyposażenia.

Rozwój technologii samochodów połączonych z Internetem oraz coraz szersze wykorzystanie wielkich zbiorów danych pozwolą Nissanowi na wprowadzenie nowych usług, poprawę wrażeń klienta związanych z wizytą w placówce dealerskiej oraz zwiększenie lojalności klientów. Takie podejście zdecydowanie usprawni także globalny łańcuch dostaw Nissana, w którym logistyka realizowana według koncepcji just-in-time przyczyni się do poprawy efektywności funkcjonowania zarówno zakładów produkcyjnych, jak i dealerów.

Źródło: Nissan