Mitsubishi z ambitnym planem na przyszłość

Firma Mitsubishi Motors ogłosiła trzyletni plan strategiczny „Drive for Growth”. Jego założenia mają przyczynić się do stabilnego i korzystnego wzrostu japońskiego producenta na świecie. Pomóc mają także nowa oferta modeli samochodów.

Według planu, Mitsubishi Motors zmierza do osiągnięcia marży z zysku operacyjnego na poziomie 6 procent lub więcej do końca 2019 r., z poziomu 0,3 procent w 2016 r. Plan zakłada odświeżenie gamy produktów z ukierunkowaną ekspansją rynkową i poprawę efektywności operacyjnej. Główny cel to zwiększenie sprzedaży o ponad 30 procent rocznie, do poziomu 1,3 miliona pojazdów oraz wzrostu poziomu rocznych przychodów do 2,5 bilionów jenów.

„Naszym najwyższym priorytetem jest budowanie zaufania klientów do naszej firmy oraz udane wprowadzenie na rynek nowych pojazdów, połączone z poszerzeniem „widełek” zysku finansowego. Ma to być fundamentem dla naszego przyszłego zrównoważonego wzrostu, co wiąże się ze zwiększeniem nakładów inwestycyjnych i wydatków na rozwój naszych produktów” – powiedział Osamu Masuko, prezes Mitsubishi Motors.

Plan „Drive for Growth” zakłada 60-procentowy wzrost rocznych nakładów inwestycyjnych do 137 miliardów jenów w 2019 roku – podnosząc wydatki w stosunku do sprzedaży do poziomu 5,5 procent w skali roku. Wydatki na badania i rozwój wzrosną o 50 procent do 133 miliardów jenów w tym samym okresie. Łącznie nakłady na inwestycje wyniosą ponad 600 mld jenów. W ramach rozwoju inwestycji, Mitsubishi Motors planuje wzmocnić swoją pozycję w segmencie SUV-ów i pickup-ów z napędem na cztery koła i wprowadzić 11 nowych samochodów, włączając w to modele XPANDER i Eclipse Cross. Program odnowy gamy produktów będzie realizowany równocześnie ze zwiększeniem aktywności na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Japonii.

Oprócz zarządzania kosztami, firma będzie korzystać z rosnącego efektu synergii w sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Firma zapowiedziała również, że planuje zastosować rozwiązania elektryczne w podstawowym zakresie modeli, w tym w minisamochodach typu kei car od roku 2020. Mitsubishi Motors wniesie do portfolio Aliansu swą ogromną wiedzę ekspercką z zakresu technologii PHEV, jej możliwościach i zastosowaniu w segmencie SUV oraz pick-upów oraz rynkowe przewagi w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Rozszerzy to możliwości programu synergii Sojuszu i przyczyni się do podwojenia poziomu efektów rocznej synergii do ponad 10 mld euro do końca 2022 roku.

Źródło: MMP
oprac. MF/jab