Mazda po raz czwarty wygrywa w „Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych”

Mazda, po raz czwarty z rzędu, okazała się najlepiej ocenianą marką samochodów w 10. jubileuszowej edycji badania DCG Dealer Consulting oraz firmy doradczej EY. Wyniki raportu: „Badanie satysfakcji dealerów samochodowych”, zaprezentowane zostały podczas 8. Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów, który odbył się w dniach 6-7 czerwca.

Ocena dealerów obejmowała trzy kluczowe obszary współpracy z importerem. Największy wpływ na końcowy wynik ma ocena polityki importera, jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. W tym przypadku badana jest atrakcyjność umowy dealerskiej, ocena dochodowości prowadzenia salonu, konkurencyjność strategii rynkowej czy nastawienie pro-biznesowe. Drugim kryterium jest ocena produktów oferowanych przez importera, zaś trzecim – ocena importera, jego  polityki handlowej i marketingowej oraz kultury organizacyjnej.

Stabilność ocen odzwierciedla fakt, że aż trzy czwarte badanych stwierdziło, że powtórzyłoby swoją decyzję o współpracy z importerem, sprzedawanej przez siebie marki. Ankietowani zostali także zapytani o to, dealerem jakiej dowolnej marki chcieliby zostać, gdyby znowu mogli podjąć taką decyzję. Po raz drugi z rzędu za najbardziej pożądaną markę uznano Mazdę.

„Zwycięstwo Mazdy w badaniu satysfakcji dealerów jest efektem konsekwentnie prowadzonej strategii, której fundamentem jest partnerskie podejście oraz szukanie rozwiązań korzystnych dla obu stron. Planując nowe projekty zawsze angażujemy sieć dealerską, naszych najważniejszych partnerów. Bliska współpraca buduje zaufanie, daje satysfakcję, a przede wszystkim pozwala stale podnosić jakość obsługi naszych klientów w salonach i serwisach” – podkreślił Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

Źródło: Mazda Polska