Grupa Masterlease z prawie 30 mln zł zysku netto

Miniony rok dla wielu firm nie był udanym. Grupa Masterlease się do nich nie zalicza. Po przejęciu przez PKO Leasing, notuje 28,2 mln zł netto zysku. Dodatkowo zanotowała dodatnią dynamikę wzrostu w zakresie finansowania nowych umów oraz w sprzedaży aut pokontraktowych. Dobrze rokuje również sprzedaż aut za pośrednictwem platformy Automarket.pl.

PKO Leasing wykonała dobry ruch kupująć Grupę Masterlease. Potwierdzają to wyniki za 2020 rok. Choć nie był to łatwy okres dla branży, udało się wypracować zysk netto na poziomie 28,2 mln zł. Dodatnią dynamikę udało się również osiągnąć w przypadku finansowania nowych umów (+4 proc. rok do roku – dalej: r/r) oraz w sprzedaży aut pokontraktowych (+24 proc. r/r). Dobre wyniki odnotowano też w przypadku sprzedaży pojazdów nowych i używanych za pośrednictwem platformy Internetowej Automarket.pl. Z danych podanych na konferencji wynika, że sprzedano w ten sposób ponad 1000 pojazdów.

– Zakup Grupy Masterlease oraz uruchomienie platformy Automarket.pl to decyzje, które pokazały swoją rentowność, nawet w warunkach pandemii. Po pierwsze, usługi wynajmu długoterminowego zyskują na znaczeniu, co potwierdzają bardzo dobre wyniki Grupy Masterlease. Poprzedni rok to również czas rozwoju rynku e-commerce – zakupy przez Internet cieszą się coraz większym powodzeniem, także w segmencie automotive. Ten trend obserwujemy w wynikach sprzedaży pojazdów na platformie Automarket – powiedział Paweł Pach, prezes Grupy PKO Leasing.

Paweł Pach, prezes Grupy PKO Leasing, podkreślił, że podjęte decyzje zakupowe okazały się być rentowne nawet w czasie trwania pandemii. „Po pierwsze, usługi wynajmu długoterminowego zyskują na znaczeniu, co potwierdzają bardzo dobre wyniki Grupy Masterlease. Poprzedni rok to również czas rozwoju rynku e-commerce – zakupy przez Internet cieszą się coraz większym powodzeniem, także w segmencie automotive” – powiedział Pach.

Co osiągnięto?

Dla Grypy Masterlease ostatni rok był czasem pogłębiania integracji z Grupą PKO Bank Polski. Wśród zadań, z których musiała się wywiązać, było m.in.: zarządzanie bankową flotą, obsługa klientów Grupy w zakresie CFM czy technologiczne i merytoryczne wsparcie strategicznych projektów związanych z samochodami.

Synergię widać w kilku obszarach. Po pierwsze poprawiliśmy nasz wynik finansowy. Rok 2020 zamknęliśmy na poziomie 28,2 mln zł netto zysku. O 4 proc. wzrosła wartość podpisywanych nowych umów finansowania, a o 24 proc. wzrósł segment sprzedaży samochodów pokontraktowych. To pokazuje nasze kompetencje w trudnym obszarze remarketingu. Drugim ważnym elementem tego połączenia jest wprowadzenie komplementarności usług finansowych dla wszystkich klientów Grupy Kapitałowej.  Dzięki temu klienci otrzymali dostęp do różnorodnych form finansowania swoich pojazdów. Jako Masterlease korzystamy również z obecności w strukturach Grupy Kapitałowej na poziomie kultury organizacyjnej, optymalizacji procesów czy wielokierunkowych transferach know-how – mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.

Plany na przyszłość

Rok 2021 ma przynieść jeszcze większe wyzwania. Grupa Masterlease zakłada utrzymanie dalszych wzrostów biznesowych, digitalizację sprzedaży oraz obsługi klienta. Dodatkowo planowane jest sfinansowanie zakupów inwestycyjnych samochodów na rekordowym poziomie wartości ok. 250 mln zł. Trwają również prace nad programem abonamentowym dla takich marek jak: Nissan i Suzuki oraz dalsze prace nad testowaną od ponad roku usługą carsharingu biznesowego dla jednego z klientów Spółki. Firma chce też mocniej zaznaczyć obecność na rynku wynajmu krótkoterminowego – MasterRent24.

PKO Leasing podkreśliło również plany rozwojowe portalu Automarket.pl. Po dobrym wyniku z ubiegłego roku (ponad tysiąc sprzedanych pojazdów), wyznaczono kolejny ambitny cel – 3000 pojazdów. Ma to się udać poprzez wsparcie sprzedaży pojazdów dealerskich oraz dalszy rozwój usługi zakupu pojazdu online. Spółka podkreśla, że sprzedaż online w modelu end-to-end systematycznie wzrasta. Obecnie to co czwarty pojazd.

O powodzeniu naszego projektu świadczy kilka czynników. Rosnące zadowolenie rynku dealerskiego. Od startu zwiększyliśmy do 25 liczbę współpracujących z nami dealerów, czego skutkiem jest m.in. podwojenie liczby dostępnych na platformie pojazdów. Co ważne, udało nam się osiągnąć załażony cel, w którym 25 proc. zawartych przez nas umów zostało przeprocesowanych w całości online. To dobry wskaźnik na kolejny rok, który może przełożyć się na jeszcze lepszy wynik sprzedaży niż ten zakładany w obecnych prognozach – podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju w PKO Leasing.

Duże zainteresowanie

Przez pół roku funkcjonowania platformy (lipiec-grudzień), odwiedziło ją ponad 2 mln użytkowników z czego 28 proc. z nich wyświetlało serwis więcej niż raz. Dodatkowo 80 proc. umów zostało zrealizowanych z użyciem finansowania dostarczonego przez Spółki z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, a połowa z nich została zawarta z klientami banku.

Automarket.pl jest pierwszą bankową platformą do zakupu samochodów. Jest ona zintegrowana z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Na platformie dostępne są samochody nowe i używane, które przeszły inspekcję techniczną. Każdy z pojazdów objęty jest minimum roczną gwarancją.

Źródło: PKO Leasing/Grupa Masterlease

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.