MZK w Zielonej Górze rozstrzygnęły przetarg na dostawę 47 autobusów elektrycznych. Zwycięzcą okazała się lubelska firma URSUS Bus, która o kontrakt rywalizowała z Solarisem.
Umowa pomiędzy przewoźnikiem i producentem autobusów oraz ciągników i maszych rolniczych opiewa na 96,5 mln zł brutto (1 668 962 zł za sztukę, w ofercie marki Solaris – 1 747 823 zł). Obejmuje dostawę 47 fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości nadwozia 12 metrów. Pierwsze egzemplarze z lubelskiej fabryki Ursusa mają się pojawić na zielonogórskich ulicach w lipcu przyszłego roku, ostatnie – pod koniec listopada.
W miejskiej flocie zielonogórzanie korzystać będą z modelu Ursus City Smile, który poza tym, że napędzany jest wyłącznie energią elektryczną, dodatkowo podczas ruszania z przystanku wytwarza czterokrotnie mniej hałasu niż autobusy z napędem Diesla i hybrydowym.
Dla liczącej zaledwie dwa lata spółki-córki URSUSa to do tej pory jeden z większych kontraktów na autobusy elektryczne. Bardziej obfite zamówienie złożył jedynie miejski przewoźnik z Warszawy, firma Europa Express City, która autobusami marki URSUS będzie obsługiwać tamtejsze linie.
Ursus Bus SA od dłuższego czasu intensywnie inwestuje w elektromobilność, jeden z najszybciej rozwijających się segmentów transportu publicznego. W czerwcu tego roku spółka powołała konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy jest stworzenie projektu nowego, całkowicie polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego.
Źródło: URSUS, MZK ZG
oprac. MF/jab