Amazon będzie sprzedawał nowe samochody w Europie

Firma Amazon planuje zaatakować sektor tradycyjnej sprzedaży detalicznej samochodów i otworzyć wirtualny salon samochodowy. Najprawdopodobniej gigant sprzedaży produktów online za swoją kwaterę główną obierze Luksemburg, a pierwszym rynkiem, w którym uruchomi sprzedaż online na Starym Kontynencie, będzie Wielka Brytania.

Samochody używane są sprzedawane online przez różne platformy sprzedaży, takie jak chociażby eBay czy AutoTrader od wielu lat, ale liczba nowych samochodów nowych, oferowanych w sieci internetowej nadal pozostaje ograniczona. Amazon ma już pewne doświadczenie w tej sprawie: w listopadzie 2016 r. sprzedawca porozumiał się z koncernem FCA w kwestii sprzedaży nowych egzemplarzy modeli Panda i 500 za pośrednictwem włoskiego oddziału amazon.it.

W ramach systemu kupujący wybierają specyfikacje pojazdów w internecie i organizują odbiór w lokalnym punkcie dealerskim. Według analiz firmy Amazon 97% klientów korzystających z tej formy zakupu nadal chciało odebrać swój pojazd od dealera, a nie korzystać z możliwości bezpośredniej dostawy do domu.

Niezależnie od tego, czy nowe zakusy większej sprzedaży nowych samochodów przez Amazon w Europie będą miały podobną formułę, którą zastosowano we Włoszech to w dużej mierze sukces projektu zależy od nawiązania współpracy z innymi producentami samochodów. Amazon poza umową z FCA ma już także porozumienie z markami Hyundai i Opel.

Źródło: Amazon; MF (jab)