Lexus z nagrodą za promocję bezpieczeństwa

Lexus został uhonorowany nagrodą Vehicle Manufacturer Award 2016, m.in. za promowanie bezpieczeństwa w mediach społecznościowych. Plebiscyt został zorganizowany przez TyreSafę, jedną z najważniejszych organizacji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego w Wielkiej Brytanii.

Nagrodę w kategorii producentów pojazdów przedstawiciele Lexusa odebrali podczas uroczystej gali z okazji jubileuszu 10-lecia TyreSafe. W ciągu minionej dekady organizacja przyczyniła się do zmniejszenia liczby ofiar wypadków związanych ze stanem opon o 31%.

Jurorzy TyreSafe docenili działania Lexusa mające na celu zwiększenie świadomości kierowców w zakresie wpływu jakości opon na bezpieczeństwo jazdy, w tym za nowatorskie metody przekazu, np. tworzenie i rozpowszechnianie w internecie artykułów i filmów zwracających uwagę na istotne tematy.

Przykładem takiego oryginalnego przekazu może być zrealizowany wspólnie z agencją DMS Media projekt „Lexus on Ice”, w którym zaprezentowano crossovera Lexus NX jadącego na kołach ręcznie wyrzeźbionych z lodu. Zwracano w ten sposób uwagę na kwestię doboru odpowiednich opon do panujących na drogach warunków.

Lexus promuje także bezpieczeństwo organizując w mediach społecznościowych konkursy i quizy oraz umieszczając w internecie informacje na temat rodzajów opon, ich prawidłowej eksploatacji, doboru rozmiarów, właściwego ciśnienia powietrza, a także publikując odpowiedzi na często zadawane pytania.