Zmodernizowany Mercedes-AMG GT 63 w wersjach V8

Po wariantach 6-cylindrowych przyszedł czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji z silnikiem V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+. Odświeżone modele są już dostępne w sprzedaży, a oprócz zmian optycznych lifting obejmuje zawieszenie AMG Ride Control+.

Po modernizacji klienci mają do wyboru bogatszą gamę detali wyposażenia, a dodatkowe możliwości personalizacji zapewnia szersza gama wzorów obręczy, rodzajów tapicerki, wersji wykończenia i odcieni lakierów. Podobnie jak w przypadku pierwszej hybrydy Mercedes-AMG o wysokich osiągach – GT 63 S E Performance – ofertę uzupełniają dwie ekskluzywne edycje. Nowe AMG GT 4-drzwiowe Coupé z silnikami V8 już można zamawiać. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów już w kwietniu tego roku.

Na pierwszy rzut oka 8-cylindrowe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé po liftingu można rozpoznać po indywidualnie zaprojektowanym przednim pasie, który zadebiutował w nowym topowym wariancie tej serii – GT 63 S E Performance. Przód samochodu sprawia wrażenie „wykutego” z jednej bryły i harmonijnie wtapia się w dynamiczną bryłę nadwozia, a przeprowadzone korekty stylistyczne tylko to podkreślają. Zewnętrzne wloty powietrza są szersze i skierowane bardziej do środka samochodu. Za kierowanie strumienia powietrza do chłodnic odpowiadają teraz trzy pionowe żeberka.

W segmencie 4-drzwiowych coupé Mercedes-AMG GT oferuje idealną równowagę pomiędzy praktycznością na co dzień a sportowym charakterem. Z jednej strony to doskonałe gran turismo dla całej rodziny, a z drugiej – aktualny rekordzista północnej pętli na torze Nürburgring w kategorii samochodów klasy wyższej. Równocześnie GT 63 S świętuje w tym sezonie swój debiut jako najszybszy i najmocniejszy samochód medyczny w historii Formuły 1. Jego wszechstronność ma również odzwierciedlenie w szerokiej gamie wersji napędowych. Oprócz 6- i 8-cylindrowych silników do wyboru jest tu pierwsza hybryda AMG z napędem E Performance. Żeby jeszcze bardziej zaakcentować nasz profil jako marki aut luksusowych o wysokich osiągach, poszerzyliśmy też możliwości indywidualizacji, oferując naszym klientom jeszcze większy potencjał w zakresie lifestyle’u i ekskluzywności” – tłumaczy Philipp Schiemer, szef Mercedes-AMG GmbH.

Wraz z liftingiem wersji 6-cylindrowych w palecie pojawiły się dwa nowe kolory nadwozia, a lista opcji obejmuję m.in. kierownicę AMG Performance. Standardowo montowane zawieszenie AMG Ride Control+, z bezstopniowo regulowanymi zaworami upustowymi różnicy ciśnienia, w ciągu zaledwie kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia dla każdego koła do sytuacji drogowej. Do wyboru podstawowej charakterystyki służą programy jazdy AMG Dynamic Select – od trybu Sport+ służącego do szczególnie dynamicznej jazdy po ustawienie Comfort, zapewniające wyjątkowo harmonijne tłumienie. W ramach modernizacji inżynierowie AMG znacząco zwiększyli rozpiętość pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem. Wstępne zestrojenie zawieszenia (trzy tryby pracy do wyboru) można regulować niezależnie, osobnym przyciskiem.

Na życzenie 8-cylindrowe warianty AMG GT 4-drzwiowego Coupé są dostępne w luksusowej edycji specjalnej AMG z lakierem czerwień rubelitu metalik. Jej specyfikacja obejmuje m.in. chromowane dodatki nadwozia oraz 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowane na srebrny kolor z lśniącym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne indywidualne fotele z konsolą biznesową z tyłu uzupełniają osiągi o wyjątkowo luksusowe warunki podróży. Tapicerka Exclusive ze skóry nappa (szarość neva/czarna) oraz elementy ozdobne wykończone szarym drewnem jesionowym o otwartych porach nadają wnętrzu szczególnie indywidualny wygląd. Również charakterystyczna dla AMG kierownica Manufaktur jest tu wykończona dwukolorową, delikatną skórą nappa. Dodatkowo można zamówić sportowe pasy w trzech różnych kolorach. Natomiast we wnętrzu oferta Manufaktur obejmuje szereg dodatkowych opcji skórzanej tapicerki nappa Exclusive z diamentowymi przeszyciami, a także dwukolorową kierownicę AMG Performance oraz dywaniki z długim włosiem i haftowanym napisem AMG.

Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *