Wyścig w Katarze na dystansie 1812 km, zaplanowany na najbliższy piątek, zainauguruje sezon wyścigowej serii LMGT3 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). Dla Goodyeara będzie to drugi rok w roli wyłącznego dostawcy opon dla tej kategorii. Amerykański producent udostępni startującym zespołom m.in. oponę typu slick z nową mieszanką – Eagle Hard.
W tegorocznym sezonie do rywalizacji w tej kategorii przystąpią zespoły dziewięciu producentów: Aston Martin, BMW, Corvette, Ferrari, Ford, Lexus, McLaren, Porsche oraz debiutujący w stawce Mercedes-AMG. Każdy z nich wystawi po dwa samochody, a cykl wyścigów obejmie cztery kontynenty, z finałem w Bahrajnie (8 listopada).
Oficjalny start sezonu 2025 poprzedził prolog na torze Lusail International Circuit, rozegrany w ubiegły weekend. Po bardzo udanym debiucie w klasie LMGT3 w sezonie 2024, Goodyear ponownie dostarczy opony do wszystkich samochodów w tej kategorii w tym także na legendarny 24-godzinny wyścig w Le Mans.
Nowością w tym roku jest opona typu slick z mieszanką Eagle Hard, charakteryzująca się zwiększoną trwałością i wyróżniającymi się czerwonymi oznaczeniami na ściankach bocznych. Jej debiut zaplanowano na lipcowy wyścig na torze Interlagos w São Paulo – jednym z trzech obiektów, obok Circuit of The Americas w Austin i Bahrajnu, znanych z wysokich temperatur lub ścieralnej nawierzchni. W pozostałych rundach zespoły będą korzystać ze sprawdzonej mieszanki Goodyear Eagle Medium, wprowadzonej w 2024 roku, oraz z opony Eagle na mokrą nawierzchnię.
– W wyścigach długodystansowych kluczowa jest równowaga i właśnie to zapewnia nasza gama opon na sezon 2025. W klasie LMGT3 rywalizują samochody z silnikami umieszczonymi z przodu, centralnie i z tyłu, dlatego naszym celem jest zapewnienie spójnej platformy, która zagwarantuje wszystkim producentom konkurencyjne osiągi – tłumaczy Mike McGregor, szef działu sprzedaży
w segmencie wyścigów długodystansowych w regionie EMEA. – W ubiegłym sezonie nasza sprawdzona opona Eagle Medium sprostała wymaganiom czołowych kierowców, pozwalając na utrzymanie konkurencyjnego tempa podczas wielu przejazdów. W Le Mans niektórzy zawodnicy pokonali nawet po pięć przejazdów na jednym komplecie opon Goodyear. Nowa mieszanka Hard jeszcze bardziej poprawi te osiągi, ponieważ lepiej radzi sobie na szorstkich nawierzchniach i pozwala utrzymać jeszcze wyższe tempo podczas długich przejazdów – dodał McGregor.
Barrichello Jr i kobiety
Tak jak wspomnieliśmy na wstępie, w tym sezonie w klasie LMGT3 weźmie udział 9 producentów z których każdy wystawi po dwa samochody. W Katarze zadebiutują dwaj utalentowani kierowcy: wschodząca brazylijska gwiazda Eduardo Barrichello, syn byłego zawodnika Formuły 1 – Rubensa Barrichello, oraz fabryczny kierowca Aston Martina – Valentin Hasse Clot. Obaj będą rywalizować w nowym zespole Racing Spirit of Léman za kierownicą Astona Martina Vantage AMR.
Goodyear przez cały sezon będzie dostarczał ogumienie wszystkim dziewięciu producentom rywalizującym w LMGT3, w tym debiutującej w stawce ekipie Mercedes-AMG. Niemiecka marka nawiązała współpracę ze zwycięskim zespołem z 2024 roku – Iron Lynx, który wystawi dwa samochody. W stawce znajdzie się także popularny team Iron Dames kontynuujący swoją misję inspirowania kobiet do udziału w sportach motorowych. W tym sezonie w barwach tego zespołu wystartują Célia Martin, Rahel Frey i Michelle Gatting (Porsche 911 GT3 R).
Zaangażowanie Goodyeara w wyścigi długodystansowe jest jednak znacznie szersze i obejmuje również European Le Mans Series (ELMS), gdzie producent pozostaje wyłącznym dostawcą opon do dwóch z trzech kategorii.
Fani zdecydują o nagrodach
W tym sezonie Wingfoot Award od Goodyeara zyska nowy wymiar – to fani będą mieli decydujący głos w wyborze zdobywcy nagrody po każdym wyścigu. Głosowanie będzie otwarte zarówno dla widzów na torze, jak i tych śledzących rywalizację przed telewizorem lub ekranem komputera. – Od momentu wprowadzenia nagrody Wingfoot Award w 2023 r Goodyear zawsze wyróżniał najlepsze występy kierowców w wyścigach długodystansowych. Teraz dajemy fanom możliwość aktywnego udziału w konkursie, umieszczając ich w samym sercu akcji – zapowiada Mike McGregor.
(TSz)