Wodorowe autobusy Toyoty i CaetanoBus dla Madrytu

Madryt staje się drugą po Barcelonie metropolią w Hiszpanii, w której wodorowe autobusy CaetanoBus Toyota H2.City Gold będą wozić pasażerów komunikacji miejskiej. Ostatnio 10 takich pojazdów zostało zamówionych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Transportu w Madrycie. Bezemisyjne autobusy z napędem na ogniwa paliwowe wyprodukowane przez Toyotę wejdą do użytku w przyszłym roku.

Model H2.City Gold to autobus niskopodłogowy z aluminiowym nadwoziem, który od 2024 roku będzie wyposażony w moduły ogniw paliwowych nowej generacji Toyoty o mocy 70 kW. Są one jeszcze bardziej kompaktowe, lżejsze i wydajniejsze oraz mają większą gęstość energii niż do tej pory. Nowe moduły ogniw paliwowych produkowane są w centrum badawczo-rozwojowym Toyota Motor Europe (TME) w Zaventem, niedaleko Brukseli.

Wraz z montażem ogniw paliwowych nowej generacji zespół badawczo-rozwojowy CaetanoBus wprowadził w modelu H2.City Gold pewne usprawnienia. Elektryczny napęd na ogniwa paliwowe został lepiej zintegrowany i jest bardziej wydajny, zapewniając większy komfort jazdy i niższe zużycie wodoru. Ponadto zw pojeździe zamontowano system odzyskiwania ciepła wydzielanego przez ogniwa paliwowe, które jest teraz wykorzystywane do ogrzewania wnętrza autobusu.

Z myślą o bezemisyjnych pojazdach CaetanoBus i Toyoty madrycki przewoźnik zainwestował 10,8 mln euro w budowę generatora wodoru oraz zasilającej go instalacji fotowoltaicznej.

Hiszpania jest kluczowym rynkiem dla CaetanoBus i cieszymy się, że zostaliśmy jego liderem dzięki zamówieniu kolejnych 10 egzemplarzy naszego H2.City Gold przez madryckie EMT. Mobilność oparta na wodorze ma kluczowe znaczenie dla dekarbonizacji dużych flot autobusowych i zwalczania zmian klimatu w zrównoważony sposób” – powiedział Nuno Lago de Carvalho, dyrektor handlowy firmy CaetanoBus.

Produkowane w Portugalii wodorowe autobusy z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty wożą już pasażerów w Barcelonie, a także w kilku miastach w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Danii. Łącznie po Europie jeździ ich już ok. 115.

W związku z rosnącym zainteresowaniem bezemisyjnymi pojazdami przez firmy odpowiadające za transport publiczny, w 2024 roku Toyota i CaetanoBus we współpracy z Industria Italiana Autobus (IIA) rozpoczną we Włoszech produkcję nowego modelu miejskiego autobusu H2.City Power z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *