W maju bieżącego roku włoska grupa dealerska Autotorino podpisała umowę z Mercedes-Benz Polska na zakup warszawskiego oddziału spółki. Teraz Włosi złożyli oficjalny wniosek w tej sprawie do UOKiK. Transakcja obejmuje pełną działalność Mercedes-Benz Warszawa: sprzedaż nowych i używanych samochodów osobowych i dostawczych, a także usługi assistance, finansowanie i ubezpieczenie pojazdów.
Włoska firma Autotorino S.p.A. z siedzibą w Mediolanie wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na przejęcie kontroli nad spółką Mercedes Benz Warszawa (MBW). Włosi zamierzają nabyć od Mercedes-Benz Polska udziały reprezentujące cały kapitał zakładowy w spółce MBW. Transakcja obejmuje pełną działalność spółki Mercedes-Benz Warszawa: sprzedaż nowych i używanych samochodów osobowych i dostawczych, a także usługi assistance, finansowanie i ubezpieczenie pojazdów.
Jeśli polski urząd antymonopolowy da zielone światło dla transakcji, zostanie ona sfinalizowana w drugiej połowie 2024 roku, a wtedy MBW ma zmienić nazwę, ale spółka ta nadal będzie działać jako autoryzowany dealer Grupy kapitałowej Mercedes-Benz na podstawie obecnie obowiązujących umów dystrybucyjnych i serwisowych.
Autotorino, to firma założona we Włoszech 59 lat temu, jest dziś jednym z największych europejskich dealerów samochodów osobowych i dostawczych, notowanych w pierwszej pięćdziesiątce zestawienia ICDP European Biggest Dealers’ Guide. Dziś pod szyldem Autotorino działa we Włoszech 71 filii. W edycji za rok 2023 została ona sklasyfikowana na 31. miejscu rankingu. Przejęcie Mercedes-Benz Warszawa to dla Autotorino pierwsze wyjście poza rodzimy, włoski rynek. W ubiegłym roku firma sprzedała 63 tysiące samochodów, obroty sięgnęły 2,1 mld euro i były o 30 proc. większe w porównaniu z rokiem 2022. W I kwartale roku bieżącego Autotorino odnotowało obroty w wysokości 640 mln euro, o 24 proc. więcej w stosunku do I kwartału 2023 roku.
Przejęcie Mercedes-Benz Warszawa to nie jest ostatnia inwestycja włoskiej grupy dealerskiej. W ciągu najbliższych trzech lat planuje ona zainwestować 90 milionów euro w modernizację swoich włoskich punktów sprzedaży i rozwój nowych franczyz. Spółka nie poinformowała jednak czy zamierza zrealizować kolejne przejęcia na rynku europejskim.
Źródło: IBRM Samar