Webfleet Asset Tracking dla Omega Pilzno

Grupa Omega Pilzno, jeden z największych polskich operatorów logistycznych, zapewnia sobie wgląd w lokalizację i wykorzystanie naczep oraz sprawniejsze rozliczanie najemców poprzez zastosowanie Webfleet Asset Tracking – rozwiązania do monitorowania zasobów. Istotną funkcją systemu jest ochrona przeciwkradzieżowa i możliwość szybkiego inicjowania odpowiednich działań w przypadku nadużyć.

30-letnie doświadczenie w branży TSL oraz pozycja jednego z największych polskich operatorów logistycznych, pozwoliły Grupie Omega Pilzno na stworzenie usługi Omega Rental. Jest to możliwość krótko- i długo-terminowego wynajmu pojazdów ciężarowych oraz pakiet usług dodatkowych. Zróżnicowana flota ciągników siodłowych, naczep i przyczep, jaką dysponuje firma, umożliwia elastyczne skomponowanie zestawu wynajmowanych pojazdów. Omega Pilzno zapewnia sobie wgląd w lokalizację i wykorzystanie naczep oraz sprawniejsze rozliczanie najemców poprzez zastosowanie Webfleet Asset Tracking – rozwiązania do monitorowania zasobów.

Przy tak zaprojektowanej usłudze, dużym parku maszynowym naczep i ciągników, wypożyczanych klientom na różne okresy czasowe, możliwość monitorowania zasobów jest kluczowym aspektem dla firmy. Wgląd w lokalizację naczep umożliwia sprawniejsze rozliczanie najemców i lepsze wykorzystanie wynajmowanych zasobów. Zapotrzebowanie na zastosowane rozwiązanie wzmocniły także liczne pytania ze strony klientów firmy o umożliwienie monitoringu wypożyczanych przez nich naczep.

Rozwiązanie do monitorowania zasobów Webfleet Asset Tracking, które umożliwia pełen wgląd w lokalizację i kluczowe parametry wypożyczanych naczep w ramach jednego przejrzystego interfejsu, okazało się najlepszym wyborem dla Omega Pilzno. Dokładne określenie pozycji GPS, raportowanie użycia, przypomnienia o zadaniach serwisowych oraz inne funkcje umożliwiają zwiększenie bezpieczeństwa i wydajności. Dzięki dokładnym informacjom o stanie zasobów, firma ma możliwość zaplanowania prac konserwacyjnych i zarządzania nimi, co pozwala utrzymać naczepy w dobrym stanie technicznym.

Skonfigurowane powiadomienia w oparciu o drogomierz, czas pracy silnika lub datę ostatniego przeglądu serwisowego usprawniają pracę zarówno samej firmy, jak i jej klientów.

W przypadku zbliżającego się terminu serwisowania naczepy, mamy możliwość odnalezienia na mapie położonego najbliżej naszego klienta serwisu autoryzowanego, co pozwala ograniczyć przestoje oraz usprawnić prace techniczne” – mówi Krystian Tyksiński, menedżer ds. Najmu Floty Omega Pilzno Rental.

Niezwykle istotną funkcją monitorowania zasobów jest ochrona przeciw kradzieżowa i możliwość szybkiego podejmowania odpowiednich działań w przypadku nadużyć. System powiadomień bazujący na zdefiniowanych obszarach wysyła natychmiastową informację o niedozwolonym przemieszczeniu. Gdy tylko naczepa znajdzie się na określonym obszarze lub poza nim, lub jeśli zostanie wykryte jej nieautoryzowane przemieszczenie, kierownik floty natychmiast zostanie o tym zaalarmowany. Dostęp do informacji o tym, gdzie znajdują się zasoby oraz jak są wykorzystywane ma kluczowe znaczenie dla wydajności i rentowności firmy. Ich monitorowanie zapewnia bezpieczeństwo oraz w znacznym stopniu upraszcza procesy administracyjne, eliminując czasochłonną dokumentację.

Webfleet Asset Tracking w Omega Pilzno Rental w tym roku będzie monitorował już blisko 300 naczep i wraz z rozwojem floty będziemy zwiększać jego wykorzystanie. Szacujemy, że dzięki temu rozwiązaniu udało się nam już zredukować zadania administracyjne o 20%” – podkreśla Krystian Tyksiński.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *