Volvo Trucks testuje ciężarówki zasilane wodorem na drogach publicznych

Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą ważną częścią gamy produktów Volvo Trucks o zerowej emisji spalin. Teraz pojazdy przechodzą niezwykle ważny etap – są testowane na drogach publicznych.

Trudne warunki panujące na drogach publicznych w północnej Szwecji, z oblodzeniami, wiatrem i dużą ilością śniegu, tworzą idealne warunki do testów. W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi. Te bezemisyjne ciężarówki wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach.

W ekstremalnych warunkach

Teraz samochody Volvo Trucks po raz pierwszy zostały przetestowane na drogach publicznych. Aby było to jeszcze trudniejsze, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.

Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga” – tłumaczy Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą szczególnie przydatne na dłuższych dystansach, gdzie korzystanie z wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe – na przykład na obszarach wiejskich bez infrastruktury do ładowania.

Na rynku w drugiej połowie tej dekady

Volvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych z akumulatorwami, obejmującą sześć modeli w produkcji seryjnej, nadających się do najróżniejszych rodzajów transportu w obrębie miast i między nimi. Elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi (FCEV) będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Testy z przewoźnikami rozpoczną się na kilka lat przed komercyjnym uruchomieniem.

Aby przyspieszyć rozwój, Volvo Group połączyło siły z Daimlerem w celu opracowania i wyprodukowania ogniw paliwowych dostosowanych do potrzeb pojazdów o dużej ładowności.

Redukcja CO2 możliwa już dziś

Dla przewoźników, którzy już teraz chcą świadczyć usługi transportu bezemisyjnego, Volvo Trucks proponuje 6 różnych modeli z napędem akumulatorowym (BEV) i samochody ciężarowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz.

Musimy działać już teraz, aby zatrzymać globalne ocieplenie. Niezależnie od zleceń transportowych lub miejsca na świecie, w którym działają nasi klienci, czekanie nie wchodzi w grę. W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję CO2” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *