Volvo kupuje udziały w Carwow

Szwedzka marka Volvo chce, aby do 2025 r połowa jej sprzedaży odbywała się online. W realizacji tego celu ma pomóc przejęcie mniejszościowego udziału w znanym internetowym sklepie z samochodami – Carwow.

Carwow z siedzibą w Londynie jest największą platformą internetową sprzedaży nowych samochodów w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii. Jak informuje Financial Times: inwestycja sfinansowana z funduszu Volvo Cars Tech Fund była warta dziesiątki milionów koron szwedzkich. Fundusz, który wcześniej zainwestował w izraelską firmę StoreDot, zajmującą się opracowaniem technologii szybkiego ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych, zazwyczaj przejmuje małe udziały w spółkach w wysokości do 10 procent.

Volvo sprzedaje obecnie mniej więcej jeden na 10 swoich nowych aut wyłącznie online, a udział ten marka chce zwiększyć do 50 proc. do 2025 roku. Oprócz poznawania zachowań klientów w Internecie, Volvo chce również naśladować sukces Carwow związany z filmami wideo o autach, dzięki którym platforma ma 70 milionów wyświetleń miesięcznie na YouTube. Warto dodać, że na tym kanale Volvo ma tylko 185 000 subskrybentów, w porównaniu do 6,95 miliona w Carwow.

Volvo chce, aby jego filmy były dla potencjalnych klientów cennym źródłem informacji, szczególnie dla tych osób, które chcą kupić samochód elektryczny. Szwedzki koncern ma również nadzieję zrozumieć, w jaki sposób konsumenci kupują samochody online i jak wiele procesu zakupowego są gotowi wykonać cyfrowo, a jak dużo poprzez tradycyjny autosalon.

Zdaniem Volvo, około jedna trzecia kierowców zaczyna wyszukiwać samochody na niezależnych stronach internetowych, takich jak Carwow, a nie na stronach należących do producentów. Volvo podkreśla, że pandemia koronawirusa, która doprowadziła do zamknięcia salonów samochodowych na pewien czas i zachęciła niektórych sprzedawców detalicznych do uruchomienia usług „kliknij i odbierz”, przyspieszyła przejście na transakcje online. – Jeśli spojrzysz na sytuację przed pandemią, to 95 procent procesu zakupowego rozpoczynało się online. To co się zmieniło to fakt, że podczas pandemii klienci stali się bardziej skłonni do zawierania transakcji online – twierdzi Magnus Fredin, odpowiedzialny za biznes internetowy koncernu Volvo.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *