Toyota Proace Max wchodzi na rynek

Toyota Professional odnawia i poszerza swoją gamę zelektryfikowanych samochodów użytkowych, oferując teraz modele we wszystkich segmentach. Do rodziny Proace dołącza Proace Max, który uzupełni ofertę w segmencie największych aut dostawczych. Natomiast modele Proace i Proace City zostały zmodernizowane, a Hilux 48V Hybrid poszerza gamę pick-upa japońskiej marki o wersję zelektryfikowaną.

Warto przypomnieć, że Toyota Proace Max to pod względem konstrukcyjnym bliźniak produkowanych przez Grupę Stellantis modeli: Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato oraz Citroen Jumper. Jak zapowiada generalny importer Toyoty, klienci mogą wybierać spośród sześciu różnych konfiguracji, dwóch typów rozstawu osi, trzech długości oraz trzech wysokości przestrzeni ładunkowej. Ponadto pojawi się wariant Proace Max Electric, który jest w stanie przewieść maksymalnie do 17 m3 ładunku i rozwinąć teoretyczny zasięg około 420 kilometrów na jednym ładowaniu (pomiar cyklu WLTP).

Modele z rodziny Proace zyskały nowy wygląd przedniego pasa, światła w najnowszej odsłonie technologii LED oraz aluminiowe felgi, które są dostępne w zależności od wybranej wersji. We wnętrzu znalazła się przeprojektowana kierownica, a w wyższych wariantach dostępne są cyfrowe zegary, system multimedialny z wbudowaną nawigacją oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Wartością dodaną będą usługi łączności, które dostępne będą dla każdego poziomu wyposażenia. Wszystkie auta z gamy Toyota Professional otrzymały także najnowszą technologię Toyota Safey Sense.

Nowa użytkowa Toyota staje się największym autem w gamie Toyota Professional. Klienci mogą wybierać spośród sześciu różnych konfiguracji, dwóch rozstawu osi, trzech długości i trzech wysokości przestrzeni ładunkowej. W swoim największym wariancie Proace Max Electric pomieści aż 17 m3 towarów, co jest najlepszym wynikiem w segmencie. Załadowanie towarów i ich rozładunek jest ułatwiony dzięki drzwiom, których kąt otwarcia wynosi aż 270 stopni, otworowi ładunkowemu o regularnych kształtach, a także niskiemu progowi załadunkowemu.

Samochód wyposażono w najnowszą wersję bateryjnego napędu elektrycznego, a zasięg pojazdu wynosi 420 km (wg WLTP). Proace Max dostępny jest jako jedno- lub trzykierunkowa wywrotka, w wersji platforma, jako nadwozie do zabudowy, a także w wariancie brygadowym z podwójną kabiną.

Wkrótce powinniśmy poznać ceny nowej Toyoty Proace Max, która ma konkurować m.in. z Fordem Transitem oraz Mercedesem Sprinterem.

Oprócz zapowiadanej nowej wersji Max, modele Proace i Proace City zyskały nową stylistykę oraz nowe technologie, a zmiany objęły zarówno odmianę van, jak i osobowe Proace Verso oraz Proace City Verso. W gamie Toyota Professional pojawił się także nowy, zelektryfikowany Hilux Hybrid 48V, który ma jeszcze wydajniejszy napęd, niższe zużycie paliwa oraz lepsze osiągi. Auto może przewieźć do 1400 kg ładunku i ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *