Toyota najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w Google

W ubiegłym roku już po raz trzeci z rzędu Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników wyszukiwarki Google ze wszystkich marek motoryzacyjnych. Potwierdziła to pozycja lidera w rankingu „Most Searched Cars” opracowanym przez portal CompareTheMarket.com.au. W 2022 roku japońska marka była tematem prawie połowy (44,5%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na świecie.

W pięciu dotychczasowych edycjach badania Toyota zajęła pierwsze miejsce czterokrotnie – w latach 2018, 2020, 2021 i 2022, zaś w 2019 roku była druga. Analiza opiera się na danych Google Trends ze 155 krajów. Toyota była najczęściej wyszukiwana w 69 z nich. To oznacza wzrost rok do roku o 22 kraje i bardzo dużą przewagę nad konkurentami – druga najpopularniejsza marka w przeglądarce Google cieszyła się największym zainteresowaniem na 36 rynkach.

Pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych marek samochodów to kolejne potwierdzenie pozycji Toyoty jako lidera rynku motoryzacyjnego. Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni jest największym producentem i najczęściej wybieraną marką samochodów na świecie, sprzedającą rocznie średnio ponad 10 milionów samochodów. Auta z jej logo są najchętniej kupowane na takich rynkach jak Stany Zjednoczone, Japonia, Australia, Polska czy Hiszpania, zaś w Europie i Chinach zajmuje drugie miejsce. W USA Toyota sprzedała w 2022 roku 2,1 mln aut, w Chinach 1,86 mln pojazdów (+10,8%), a na europejskim rynku ponad 1 milion aut. Toyota jest też najcenniejszą globalną marką motoryzacyjną 2022 roku, co potwierdziły rankingi firmy Interbrand i portalu Brand Finance.

Zainteresowanie internautów wzbudziło także pierwsze miejsce Toyoty w rankingu niezawodności Consumer Reports, największej w USA i cenionej na całym świecie, niezależnej organizacji konsumenckiej. W Australii, gdzie Toyota od wielu lat sprzedaje najwięcej samochodów, otrzymała tytuł najbardziej zaufanej marki motoryzacyjnej w badaniu firmy analitycznej Roy Morgan.

Nowe samochody były kolejnym czynnikiem sprzyjającym tak wysokiemu zainteresowaniu Toyotą. W 2022 roku na całym świecie zadebiutowało ponad 15 nowych lub zaktualizowanych modeli. Uwagę zwracały także wypowiedzi prezydenta Akio Toyody oraz innych przedstawicieli firmy, którzy podkreślali konieczność oferowania w poszczególnych regionach szerokiego wachlarza technologii zelektryfikowanych napędów, aby ułatwić kierowcom odchodzenie od wysoko emisyjnych samochodów i przyspieszyć dekarbonizację transportu.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *