Toyota jest zdecydowanym liderem polskiego rynku flotowego. Na miesiąc przed końcem roku liczba rejestracji samochodów japońskiej marki przez klientów firmowych sięga 45 480 egzemplarzy. To o 17 800 aut, czyli 64% więcej niż zanotowała druga najczęściej wybierana marka. Udział Toyoty w rynku flotowym w stosunku rok do roku wzrósł o 0,9 p.p. do 16,8%, natomiast Corolla był najpopularniejszym autem firmowym w listopadzie i od początku 2022 roku.
Od stycznia do listopada firmy zarejestrowały 17 032 egzemplarze kompaktowej Toyoty, przy czym żaden inny model nie przekroczył progu 9 000 aut. Tegoroczny wynik najpopularniejszego samochodu firmowego jest o 5% lepszy niż w 11 miesiącach roku 2021, a udział Corolli w całym rynku flotowym wynosi 6,3%. Oznacza to, że sama Corolla mogłaby być piątą najczęściej rejestrowaną przez polskie firmy marką aut osobowych.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów firmowych razem z Corollą znalazły się łącznie cztery modele Toyoty. RAV4 zajął czwarte miejsce z wynikiem 6 384 egz., Yaris piąte (6 330 egz.), zaś Toyota C-HR dziesiąte (5 023 egz.). Wszystkie cztery są liderami swoich segmentów.
W listopadzie samochody Toyoty również zajęły cztery miejsca w Top 10 najpopularniejszych aut dla firm. Najlepszy wynik uzyskała Corolla (1 898 egz.), Yaris znalazł się na piątej pozycji (517 egz.), RAV4 na siódmej (489 egz.), zaś Yaris Cross na ósmej (470 egz.). Yaris, Yaris Cross i Corolla zajęły pierwsze miejsca w swoich segmentach, podobnie jak Aygo X, którego 210 egzemplarzy trafiło do firmowych flot w ciągu miesiąca. Toyota RAV4 zajęła drugie miejsce w klasie D-SUV z wynikiem 489 aut. Toyota C-HR i nowa Corolla Cross zarejestrowały odpowiednio 146 aut i 141 aut. Ich łączna liczba 287 rejestracji sytuuje Toyotę na trzecim miejscu w klasie kompaktowych SUV-ów.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa