Toyota Hilux to najlepiej sprzedający się pick-up na początku 2022 roku. Dwa silniki, dwie wersje napędowe, trzy wersje nadwoziowe i aż osiem wersji wyposażenia, że menedżerowie flotowi i właściciele firm mogą dopasować auto do swoich potrzeb. Sprawdzamy, co oferuje gama tego modelu japońskiej marki.
Hilux od lat znajduje się w czołówce sprzedaży samochodów z nadwoziem pick-up. Auto zyskało renomę zadaniowego samochodu nie do zdarcia. Wytrzymałość i niezawodność japońskiego pick-upa są równie legendarne jak jego zdolności do jazdy w terenie. Powód? To jeden z ostatnich samochodów na rynku z klasyczną, ramową konstrukcją, która pozwala naprawdę na wiele. Wystarczy spojrzeć w dane techniczne – ładowność przekracza 1000 kg, a masa holowanej przyczepy bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia samochodu wynosi 3500 kg. To dlatego Hilux jest tak chętnie wybierany przez firmy.
Pod maską może pracować dobrze znany silnik 2.4 D-4D o mocy 150 KM lub 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i moment obrotowy 500 Nm. Ta druga zadebiutowała w gamie Hiluxa wraz zeszłorocznym liftingiem. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on pewność podczas przyspieszania, również z ładunkiem, i odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. M.in. te walory użytkowe docenili nie tylko klienci, ale też jurorzy konkursu International Pick-up Award, którzy przyznali odświeżonemu pick-upowi Toyoty główną nagrodę.
Jakie nadwozie wybrać?
Na podstawową odmianę DL z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM trzeba przeznaczyć 100 600 zł netto. Toyota Hilux w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Jest m.in. klimatyzacja, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Odmiana DL dostępna jest wyłącznie z pojedynczą kabiną, ale w wyższych wersjach wybór jest zdecydowanie większy. Warianty DLX i SR można kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible, Invincible Sport i GR Sport występują w odmianach z najbardziej pojemną podwójną kabiną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.
Toyota Hilux w wersji DLX wyceniona została od 114 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić, decydując się na pakiety wyposażenia Safety, Style, Comfort lub Protection.
Więcej komfortu
Wersja SR rozszerza listę standardowego wyposażenia o wiele pozycji znanych z osobowych modeli Toyoty. Ten poziom wyposażenia oznacza, że na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie, system multimedialny z dotykowym ekranem czy łączność ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Cena? Od 135 100 zł netto.
Jeszcze więcej udogodnień znajdziemy w odmianie SR5. Wśród elementów standardowego wyposażenia warto wyróżnić 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigację satelitarną z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 to wydatek od 151 100 zł netto, ale możemy zamówić jeszcze bogatszą odmianę SR5+, która wyposażona jest w system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 163 800 zł netto.
W luksusowym i sportowym wydaniu
Szczyt gamy Toyoty Hilux to wersje o wyjątkowym charakterze. Do świata premium przenosi odmiana Invincible, która pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu. Zawiera takie udogodnienia jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 186 000 zł netto. Za dodatkowe 7 tys. zł netto możemy zamówić Toyotę Hilux w odmianie Invincible Sport, której wyposażenie wzbogacono o elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, czarną nakładkę, a także czarne stopnie boczne.
Na amatorów prawdziwie sportowych wyzwań czeka wersja GR Sport. Inspirowana Rajdem Dakar i stworzona na bazie doświadczeń inżynierów Toyota Gazoo Racing wersja to nie chwyt marketingowy, ale auto tak zmodyfikowane, by prowadziło się naprawdę sportowo. Hilux GR Sport ma m.in. amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, a także zmodyfikowane sprężyny, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Ponadto, właściwości jezdne poprawiono także dzięki przeprojektowaniu resorów piórowych i zastosowaniu nowych tulei. Do tego doszły 17-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami. Dzięki temu przechyły nadwozia i wibracje są mniejsze, niższy jest też poziom wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.
Oczywiście, Hilux GR Sport swój rajdowy rodowód zdradza także wyglądem. Przedni grill ma wielki napis TOYOTA, który jest nawiązaniem do pierwszych generacji tego auta. Auto wyróżniają też felgi, emblematy GR i wykończone czarnym kolorem dodatki, a także kontrastujące z nimi czerwone sprężyny zawieszenia i amortyzatory. W kokpicie tapicerka ze skóry i syntetycznego zamszu została przeszyta czerwoną nicią, nie brakuje też emblematów GR, elementów nawiązujących do włókna węglowego czy aluminiowych pedałów.
Hilux z zabudową specjalną
Możliwość dostosowania Toyoty Hilux do potrzeb własnego biznesu nie kończy się na przedstawionych wyżej wersjach. Przy pomocy zabudów specjalnych pick-upa japońskiej marki można dopasować do pełnienia służby czy zadań. Co ważne, na zabudowy dostępne w ofercie Toyoty udzielana jest trzyletnia gwarancja producenta. Pic-kup jest też częstym wyborem takich służb jak policja, straż graniczna, ratownicy GOPR czy straż pożarna. Korzystają z niego też firmy energetyczne czy związane z rolnictwem, które często muszą dojechać w naprawdę trudny teren. Hilux sprawdzi się też podczas najtrudniejszych offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks.
Źródło: Toyota