Tak wygląda nowe Renault Clio

Najlepiej sprzedający się model Renault doczekał się kuracji odmładzającej. Clio piątej generacji po gruntownym face-liftingu ma być bardziej wyraziste, eleganckie i ekonomiczne. Pierwsze egzemplarze bestsellera znad Sekwany trafią do salonów sprzedaży latem tego roku.

Od debiutu rynkowego w 1990 roku na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu! Clio, ulubiony samochód Francuzów, międzynarodowy bestseller, dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie, od swojego pojawienia się na rynku przez 5 kolejnych generacji było jednym z najpopularniejszych miejskich samochodów. Zdaniem producenta, nowa odsłona Clio ma być ilustrację nowej fali Renault, która niesie z sobą kolejne innowacje.

Clio AD 2023 ma bardziej wyrazisty i elegancki styl, dopracowane wnętrze, co ma być początkiem nowego cyklu i pierwszym wcieleniem w życie nowego języka stylistycznego marki. Nowy przód, który łączy zaawansowane technologie i dynamikę, odmienny układ świateł, precyzyjne linie nadwozia sprzyjające wysokiej wydajności nadają nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter. Również od strony technologii auto ma trafiać w dzisiejsze gusta klientów – wprowadzono cyfrowy zespół zegarów i wskaźników we wszystkich wersjach. Jeśli chodzi o silniki, to Clio dysponuje różnorodną ofertą, ale głównym atutem ma być silnik E-Tech Full Hybrid o mocy 145 KM, zapewniający przyjemność jazdy w połączeniu z oszczędnością” – mówił podczas światowej premiery online Fabrice Cambolive, prezes marki Renault.

Nowe Clio będzie dostępne w wielu poziomach wyposażenia, w tym w nowej wersji Esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym, eleganckim wyglądem i ma wpisywać się w założenia tzw. Renaulution. Oprócz wspomnianego silnika E-Tech Full Hybrid 1,6 l o mocy 145 KM w palecie jednostek napędowych znajdą się jeszcze benzynowy silnik TCe 90 (90 KM) oraz dwupaliwowy TCe 100 LPG.

Kolejne generacje Clio podbijały nasze serca, odpowiadały na nasze oczekiwania i nowe trendy, a jednocześnie zawsze pozostawały sobą. Było więc ważne, by nie zdradzić wartości tego kultowego modelu. Staraliśmy się uwzględnić je w pracy nad nowym modelem, a jednocześnie poddaliśmy je transformacji, aby nadal wpisywały się w kanony obecnej epoki i aby wprowadzić nową stylistykę Renault ukierunkowaną na człowieka i technologie. Nowe Clio stanowi udane połączenie obszernych kształtów i atletycznych brył. Linie nadwozia są precyzyjne, uporządkowane, techniczne i zapewniają wyższą sprawność energetyczną” – tłumaczy Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *