Tak wygląda nowa Toyota Prius

Piąta generacja Toyoty Prius jest napędzana układem hybrydowym typu PHEV, który zapewnia moc 223 KM. W porównaniu z poprzednikiem ma o 5 cm większy rozstaw osi, ale jest o 4,6 cm krótsza i aż o 5 cm niższa i o 2,2 cm szersza. Jest też prawie dwa razy mocniejsza od wcześniejszej generacji.

Toyota Prius powstała na płycie podłogowej TNGA w wariancie GA-C drugiej generacji. Jak podkreśla koncern z Kraju Kwitnącej Wiśni, środek ciężkości auta znajduje się jeszcze niżej dzięki innemu rozmieszczeniu baterii oraz zbiornika paliwa. W porównaniu z poprzednikiem, który zadebiutował w 2015 roku, nowy Prius jest o 5 cm niższy i ma o 5 cm większy rozstaw osi. Jednocześnie nadwozie skrócono o 4,6 cm i poszerzono o 2,2 cm, a szczyt dachu został nieco przesunięty do tyłu.

Toyota deklaruje, że zasięg auta w trybie elektrycznym udało się zwiększyć o ponad 50%. To zasługa zastosowania baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh. Jej ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu pomimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem. Dodatkowym źródłem zasilania może być umieszczony na dachu panel fotowoltaiczny.

Nowy model mający opływową sylwetkę klina ma atrakcyjną stylistykę nadwozia z motywem świetlnym, który chyba trudno będzie pomylić z samochodem jakimkolwiek innej marki. Kabina może pochwalić się zmienionym wykończeniem konsoli centralnej, gdzie uwagę zwraca m.in. 7-calowy wyświetlacz TFT LCD, nastrojowe oświetlenie oraz smukły panel służący do sterowania klimatyzacją.

Prius AD 2022 jest prawie dwa razy mocniejszy od poprzednika. Jego najpopularniejsza wersja rozwijała 122 KM i przyspieszała od 0 do 100 km/h w 11,1 s, natomiast model piątej generacji dysponuje mocą 223 KM i rozpędza się do „serki” w zaledwie 6,7 s.

Przedsprzedaż nowej Toyoty Prius rozpocznie się w pierwszym kwartale przyszłego roku i wtedy też poznamy ceny tego modelu.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.