Suzuki Motor Poland dla młodzieży i dzieci z Ukrainy

Dzięki ścisłej współpracy z drużyną Korona Kielce, której sponsorem generalnym jest Suzuki Motor Poland, opieką objęto 30-osobową grupę młodych zawodników oraz ich bliskich ewakuowanych z rozdartej wojną Ukrainy. Importer japońskiej marki finansowo wspiera piłkarzy-juniorów U-16 Metalist 1925 Charków.

Kibice Żółto-Czerwonych dobrze pamiętają piłkarza Serhija Pyłypczuka, który przez kilka lat grał na pozycji pomocnika w Koronie Kielce. Po zakończeniu kariery został trenerem piłkarzy w drużynie U-16 FC Metalist 1925 Charków. W chwili wybuchu wojny wraz ze swoimi podopiecznymi brał udział w turnieju piłkarskim, który odbywał się w Winnicy pod Kijowem. Sprawnie i w błyskawicznym tempie udało się zorganizować ewakuację całej grupy za granicę. Do Polski przyjechało 20 młodych sportowców (wraz z ośmioma mamami oraz dwiema dziewczynkami). Cała grupa rozpoczęła już naukę języka polskiego. Chłopcy czekają na przyznanie statusu uchodźców oraz objęcie obowiązkiem szkolnym – urzędowe procedury są w toku. Piłkarze otrzymali nocleg w hotelu, pełne wyżywienie, artykuły pierwszej potrzeby oraz komplet odzieży.

Nie można odmówić pomocy w chwili, gdy tuż za granicą, u naszych najbliższych sąsiadów dzieją się tak straszne rzeczy – mówi Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland. – Bez chwili wahania przekazaliśmy fundusze na utrzymanie grupy juniorów z Charkowa. Zawodnicy z „Metalista 1925” w Kielcach zostali otoczeni dobrą opieką. Mają nie tylko dach nad głową, ale też – co ważne dla aktywnych sportowców – wstęp na murawę. Treningi całej grupie zorganizowali szkoleniowcy z klubowej „Akademii”. Chcemy dać im chwilę wytchnienia i choć w niewielkim stopniu przywrócić poczucie bezpieczeństwa. Wierzę, że wojna się skończy i ci dzielni chłopcy będą mogli wrócić do domów. Z całego serca im życzę, żeby znowu mogli zagrać na własnym boisku, ale – póki co – oczywiście zostają z nami. Solidarność z wojennymi uchodźcami jest oczywista i dla mnie pierwszoplanowa – dodaje Piotr Dulnik.

Inicjatywa prezesa Suzuki Motor Poland wpisuje się w ogólną filozofię marki. W ramach pomocy humanitarnej dla osób dotkniętych wojną Suzuki Motor Corporation wraz ze swoimi europejskimi spółkami przekazało milion euro na rzecz organizacji zajmujących się pomocą dla uchodźców z Ukrainy. W ramach tej akcji spółka przedstawicielstwo marki w naszym kraju przekazało wsparcie na rzecz polskiego oddziału UNICEF. Środki finansowe będą przeznaczone na schronienie dla dzieci, które wojna pozbawiła domów.

(red) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *