Stellantis zmierza ku agencyjnemu modelowi sprzedaży

Koncern Stellantis w czerwcu 2023 roku rozpocznie restrukturyzację swojej europejskiej sieci dealerskiej. Na pierwszy ogień pójdą marki z wyższej półki, takie jak Alfa Romeo czy Lancia – informuje agencja Reuters.

Stellantis, utworzony na początku tego roku z połączenia grup FCA i PSA, w maju ogłosił, że całkowicie zrestrukturyzuje swoją europejską sieć dealerską, starając się dostosować ją do zmian w branży, jakie niesie elektryfikacja czy sprzedaż online. Zmiany mają ułatwić osiągnięcie synergii wynikających z połączenia w jednym organizmie biznesowym 14 marek samochodów. Nie wiadomo natomiast, czy proces ten doprowadzi do zmniejszenia sieci dealerskiej w Europie.

Stellantis ma rozwiązać wszystkie umowy ze swoimi europejskimi dealerami ze skutkiem na czerwiec 2023 roku. Zdaniem Marii Grazii Davino, szefowej sprzedaży i marketingu Stellantisa na Europę, koncern wciąż bada możliwości przyszłej współpracy z dealerami, ale skłania się ku agencyjnemu modelowi sprzedaży.

W maju br. Stellantis zapowiadał, że restrukturyzacja sieci nie obejmie dealerów marki Maserati i sieci sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie znajdują się niektóre z najpopularniejszych marek grupy, takie jak Ram i Dodge.

Źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *