W kilka miesięcy od pozyskania przez SsangYong Motor nowego inwestora strategicznego transakcja z Edison Motors została anulowana, a koreańska firma ponownie jest na sprzedaż.
Po decyzji indyjskiego koncernu Mahindra o sprzedaży udziałów w firmie SsangYong Motor Company w 2021 roku rozpoczął się proces poszukiwania nowego strategicznego inwestora. W wyniku przetargu, w styczniu 2022 roku zostało wyłonione konsorcjum składające się z południowokoreańskiej spółki technologicznej Edison Motors ze wsparciem Koreańskiego Banku Rozwoju. Tymczasem 28 marca tego roku SsangYong poinformował o anulowaniu umowy z konsorcjum Edison Motors. Powodem tej decyzji był brak płatności części kwoty ustalonej za przejęcie spółki. W związku z tym koreański producent będzie poszukiwał nowego inwestora strategicznego.
SsangYong przekonuje, że opisany proces zmian właścicielskich nie ma wpływu na bieżącą działalność i rozwój nowych modeli marki. Jak dodają przedstawiciele firmy, od czasu rozpoczęcia procesu przejęcia jej sytuacja uległa znaczącej poprawie, czego dowodem mają być między innymi:
• Debiut pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Korando e-Motion.
• Planowane na czerwiec 2022 roku uruchomienie produkcji SUV-a nowej generacji pod roboczą nazwą J100.
• Prace nad wersją produkcyjną elektrycznego modelu U100 (Pick-up), który powstaje w ramach strategicznego sojuszu z chińskim BYD, producentem akumulatorów i aut elektrycznych.
• Trwająca budowa nowej fabryki w Arabii Saudyjskiej we współpracy z Saudi National Automobiles Manufacturing Company. Produkcja ma się tu rozpocząć w 2023 roku.
Źródło: Informacja prasowa