Siemens inwestuje w technologię indukcyjnego ładowania

Niemiecki koncern Siemens nabył za 25 mln dolarów mniejszościowy udział w firmie WiTricity, specjalizującej się w ładowaniu bezprzewodowym. Firmy będą współpracować w celu promocji i dalszego rozwoju technicznego indukcyjnych systemów ładowania samochodów z napędem elektrycznym.

Przedstawiciele Siemensa spodziewają się, że rynek ładowania bezprzewodowego osiągnie w 2028 r. wartość dwóch miliardów dolarów w samej tylko Europie i Ameryce Północnej. Trudno się więc dziwić, że firma uważa tę inwestycję za strategiczną. Współpraca z WiTricity ma zaś wypełnić niezagospodarowaną dotąd część globalnej standaryzacji bezprzewodowego ładowania elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Ponadto obie firmy będą współpracować w celu dalszego rozwoju technicznego systemów ładowania bezprzewodowego.

Połączenie globalnego zasięgu i portfolio ładowania pojazdów elektrycznych firmy Siemens z innowacyjną technologią WiTricity to pierwszy krok w kierunku podniesienia naszej oferty w obszarze ładowania bezprzewodowego. Przyspieszy to wdrażanie technologii tego typu ładowania, wesprze standaryzację i rozwinie infrastrukturę ładowania dzięki interoperacyjnym, kompatybilnym rozwiązaniom – tłumaczy Markus Mildner, dyrektor generalny Siemens eMobility.

W największym skrócie – system ładowania indukcyjnego składa się z podkładki ładującej zamontowanej na lub w ziemi, która wymienia energię z cewką odbiorczą umieszczoną w podwoziu pojazdu elektrycznego. System nie ma ruchomych części ani fizycznych złączy. System wykorzystuje rezonansową indukcję pomiędzy ładowarką a odbiornikiem, aby zapewnić wysoką wydajność przy różnej wielkości prześwitów pod pojazdem, zarówno w przypadku modeli sportowych jak i SUV-ów.

Siemens jako partner technologiczny, będzie korzystał z know-how i dziesięcioletniego doświadczenia współpracy WiTricity z globalnymi producentami OEM z branży motoryzacyjnej w zakresie bezprzewodowego ładowania. Warto zaznaczyć, że umowy licencyjne z WiTricity podpisały także: Toyota, TDK oraz marka premium Hyundaia – Genesis.

Celem Siemensa, jest przyspieszenie wprowadzania na rynek technologii bezprzewodowego ładowania, tak aby była ona dostępna i opłacalna na całym świcie. Firma powołuje się na niedawne badanie przeprowadzone wśród ponad 1000 obecnych i przyszłych właścicieli pojazdów elektrycznych, które wykazało, że ładowanie bezprzewodowe jest jedną z najwyżej ocenianych opcji w porównaniu do innych udogodnień, preferowanych przy zakupie pojazdu.

Bezprzewodowe ładowanie sprawia, że ​​pojazdy elektryczne są bardziej atrakcyjne i opłacalne dla właścicieli indywidualnych i operatorów komercyjnych. Siemens i WiTricity mają wspólny cel, jakim jest poprawa jakości użytkowania samochodów elektrycznych dzięki systemom ładowania bezprzewodowego – powiedział Alex Gruzen, dyrektor generalny WiTricity.

(Opr. red) Źródło: ORPA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *