Samoobsługowe rozwiązania w serwisach

Od odprawy online linii lotniczych, poprzez samoobsługę w fast-foodach po samoobsługę w supermarketach – klienci oczekują bezproblemowej cyfrowej interakcji z firmami. To samo dotyczy salonów samochodowych i ich działów obsługi posprzedażowej.

Choć prawdą jest, że nie wszyscy klienci będą chcieli komunikować się cyfrowo, statystyki Tjekvik zebrane z 35 lokalizacji pokazują, że gdy zaoferuje się wybór, to ponad 50% polskich klientów wybiera drogę cyfrową, a u niektórych dealerów nawet ponad 80%.

Dostępność oprogramowania i sprzętu do samoobsługi zapewnia każdemu dealerowi wyższy poziom obsługi klienta i większą elastyczność. Klient może rozpocząć cały proces w domu i zostawić klucze w wyznaczonym miejscu, a później skorzystać z szybkiej samoobsługowej kasy a także odbioru kluczy o dowolnej porze dnia i nocy. Daje mu to większą swobodę i pozwala zaoszczędzić czas poprzez uniknięcie stania w kolejkach.

Korzyści dla dealerów, klientów i marek oznaczają, że okresy międzyobsługowe nie są kosztami ogólnymi.

Tjekvik jest najbardziej inteligentnym i elastycznym „cyfrowym współpracownikiem”, który odciąża zespół serwisowy. Zapewnia firmie więcej zasobów i wykorzystuje swoje oprogramowanie jako „mózg”, a sprzęt jako „ręce”. Od sprzedaży z wartością dodaną po wyższy poziom realizacji planów serwisowych, system przyczynia się bezpośrednio do polepszenia wyników.

Tjekvik uczy się i stosuje nowe umiejętności szybko, skutecznie, a co najważniejsze w 100% czasu w oparciu o to, jak dealer go „zaprogramuje”. Nie ocenia klienta, nie ma złego dnia, działa tak, jak został zaprogramowany. Ponadto będzie chętnie współpracować z innymi cyfrowymi współpracownikami, takimi jak DMS, systemy OEM i oprogramowanie do płatności, aby zapewnić klientom możliwie najlepszą obsługę.

Wzrost liczby pojazdów elektrycznych oznacza nie tylko wydłużenie okresów międzyobsługowych, ale także ograniczenie zakresu serwisu. Badanie przeprowadzone w Norwegii w latach 2018 i 2019 wykazało, że między pojazdami elektrycznymi a pojazdami z silnikami spalinowymi wystąpiła 43-procentowa różnica w średniej wartości faktury warsztatowej. W związku z tym, wymagane będą większe przepustowości aby dostarczyć sprzedaż usług i części, które absorbują koszty ogólne sprzedaży dealerskiej.

Obecnie w Polsce działa 35 lokalizacji wykorzystując rozwiązania marki Tjevkik. Strefy samoobsługowe możemy zobaczyć w salonach marek takich jak Hyundai, Peugeot, DS, BMW oraz Mini. Oprogramowanie generuje kwartalnie przychody na poziomie przekraczającym 50 000 zł.

Odnotowujemy znaczący wzrost zainteresowania systemami samoobsługowymi wśród właścicieli salonów marek wolumenowych”– mówi Yoshua Ono z Tjekvik.

Przypomnijmy, że założony w Danii w 2015 r. Tjekvik jest największym dostawcą rozwiązań samoobsługowych dla grup i marek dealerskich na całym świecie. Jego oprogramowanie i sprzęt zwiększają wydajność i rentowność obsługi posprzedażowej dealera, zwiększając zadowolenie klientów, skracając czas oczekiwania i maksymalizując sprzedaż z wartością dodaną.

W składzie zespołu zarządzającego Tjekvik znaleźli się m.in. współzałożyciele Christian Mark i Ole Møller, CCO Nick Pratt, COO Anders Kragelund i CTO Didier Delhez. Mają oni łącznie ponad 100 lat pracy z klientami i doświadczenie w zarządzaniu w branży motoryzacyjnej. To szybko rozwijająca się firma z ponad 10 500 codziennymi interakcjami z konsumentami, z której rozwiązań skorzystało do tej pory ponad 800 000 klientów w 2022 roku.

Oprócz niezależnych grup dealerów, Tjekvik współpracuje z markami OEM, w tym BMW i Mercedes Benz na rynkach europejskich, amerykańskich i Azji oraz Pacyfiku.

Źródło: Materiał partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.