Rynek autobusowy w Polsce rośnie

Od początku stycznia do końca sierpnia polscy przewoźnicy zarejestrowali 1137 nowych  autobusów. Jest to wynik o 131 sztuk lepszy (13%) w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.

Według danych przygotowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i firmę JMK na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, największą popularnością cieszą się autobusy z kategorii MINI, czyli o masie całkowitej poniżej 8 ton. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku zarejestrowano 458 tego typu pojazdów (wzrost o 89 egzemplarzy i 24% w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r.).

Drugie miejsce pod względem wolumenu sprzedaży zajęły autobusy miejskie (351 pojazdów i wzrost o 5%). W okresie styczeń-sierpień zarejestrowano 243 autokary (+23%) i 67 autobusów międzymiastowych (- 17%).

Liderem polskiego rynku jest Mercedes-Benz, który dużą popularność zawdzięcza głównie modelom z kategorii MINI. Od początku tego roku polscy przewoźnicy zarejestrowali 352 minibusy niemieckiej marki oraz 67 autobusów turystycznych i międzymiastowych. Udział Mercedesa w naszym rynku to 37%.

W czołowej trójce znalazły się marki Solaris (137 autobusów, udział w rynku 12%) oraz MAN (112 pojazdów, udział w rynku blisko 10%), który awansował na podium dzięki dostawom autobusów miejskich dla Gdyni, Tychów i Wrocławia.

Źródło: PZPM