Pierwsze 7 miesięcy tego roku były rekordowe dla Volvo – w tym czasie Polacy zarejestrowali 10 723 auta szwedzkiego producenta. Dzięki temu Volvo w naszym kraju zanotowało wzrost na poziomie 37 proc. w porównaniu do 2023 roku. W tym okresie klienci najczęściej odbierali kluczyki do modelu XC60, który odpowiada za ponad 37 proc. wszystkich rejestracji samochodów tej marki w Polsce.
W porównaniu do 10 723 modeli Volvo zarejestrowanych podczas pierwszych siedmiu miesięcy tego roku, wynik w analogicznym okresie roku 2023 wynosi 7 838, co pokazuje wyraźny, bo blisko 37-procentowy wzrost. Napawają optymizmem także wyniki rejestracji aut elektrycznych Volvo, c plasuje firmę ze Szwecji na drugim miejscu.
– Po siedmiu miesiącach 2024 roku z wynikiem 10 723 rejestracji utrzymujemy się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek na rynku. Wynik jaki osiągnęliśmy pokazuje, że udoskonalane z roku na rok modele oraz ponadczasowa skandynawska stylistyka i funkcjonalność, odpowiadają potrzebom coraz bardziej wymagającego rynku. Równolegle mocno zaznaczamy swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych, będąc drugą najpopularniejszą marką w Polsce – powiedział Emil Dembiński, wiceprezes i managing director Volvo Car Poland.
SUV-y najpopularniejsze
W zestawieniu najlepiej sprzedających się modeli Volvo widać wyraźne prowadzenie popularnych SUV-ów, szczególnie modelu XC60. To właśnie ten samochód jest lubiany przez klientów i w ostatnich miesiącach zarejestrowano niemal 4 tys. sztuk tego modelu, co odpowiada aż 37 proc. wszystkich zarejestrowanych aut tej marki. Kolejnym najpopularniejszym modelem w gamie Volvo jest następny SUV – XC40, z liczbą 2 876 sztuk i wzrostem na poziomie 69 proc. rok do roku, a podium zamyka flagowe Volvo XC90 z liczbą 1 349 zarejestrowanych sztuk. Na dalszych pozycjach znalazły się takie modele jak w pełni elektryczne EX30 – 832 sztuki i popularne we flotach auta z napędem spalinowym MHEV i PHEV, czyli Volvo V60 (756 sztuk) i V90 (332 sztuki).
W ofercie Volvo klienci znajdują szeroką gamę modeli spalinowych – mild hybrid (MHEV) lub plug-in hybrid (PHEV) oraz w pełni elektrycznych (BEV). W 2024 r. Polacy najczęściej wybierali modele z napędem spalinowym – w tej kategorii marka zanotowała wzrost o 64 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Napęd spalinowy posiada aż 59 proc. wszystkich zarejestrowanych w naszym kraju modeli Volvo w analizowanym okresie. Coraz większą popularnością cieszą się również modele elektryczne i w tym obszarze firma notuje wzrost aż o ponad 300 proc. w ujęciu rocznym.
W pierwszych miesiącach 2023 roku zarejestrowano łącznie 9 650 aut elektrycznych wszystkich marek, a w analogicznym okresie roku 2024 jest ich już nieco ponad 10 000, co daje wzrost w skali roku o 3,7 proc.. Warto podkreślić, że w tym czasie marka Volvo znalazła się na drugim miejscu wśród marek najchętniej wybieranych przez klientów (976 sztuk, w tym 832 sztuki modelu Volvo EX30). W kategorii aut elektrycznych Volvo w Polsce jest wiceliderem, ustępując miejsca jedynie Tesli.
Trochę historii
Marka Volvo powstała w 1927 roku w Szwecji i od prawie 100 lat jest silnie związana ze swoimi skandynawskimi korzeniami. Większość samochodów Volvo produkowanych jest w Europie. Jedna z europejskich fabryk znajduje się w Szwecji, w Göteborgu – Torslanda, gdzie produkowane są modele XC60, XC90 i V90. Z kolei w belgijskiej fabryce w Gandawie powstają V60, XC40 oraz elektryczne Volvo EX40 i EC40. Najnowszy w pełni elektryczny model EX30 obecnie produkowany jest w Chinach, ale od 2025 roku będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej w Gandawie.
Z kolei na rynek amerykański Volvo produkuje zakład w Charleston – Ridgeville w Karolinie Południowej. Dotychczas wytwarzany był tam model S60, który obecnie został zastąpiony przez flagowe, w pełni elektryczne Volvo EX90.\
Źródło: Informacja prasowa