Alphabet zakończył 2022 r. ze stabilnym portfelem ponad 700 tys. pojazdów w swojej flocie. Pomimo wyzwań w postaci wysokiej inflacji oraz niespójnych warunków ekonomicznych firmie udało się utrzymać poziom ok. 200 tys. zamówionych pojazdów rocznie. Dzięki własnym oddziałom oraz sieci partnerskiej OneNet, Alphabet świadczy obecnie swoje usługi w 33 krajach świata, w ubiegłym roku rozszerzając swój zasięg o Kanadę i Finlandię.
Jak wynika z raportu rocznego, w 2022 r. dane biznesowe Alphabet po raz kolejny wskazały, że świadomość i popyt wśród klientów na zrównoważone floty z alternatywnymi napędami rośnie. W ubiegłym roku portfolio firmy powiększyło się o kolejne 53 500 pojazdów typu xEV co oznacza, że obecnie co trzeci pojazd we flocie Alphabet to auto częściowo lub w pełni elektryczne.
„W 2022 r. udało nam się przekroczyć zeszłoroczny cel w zakresie zwiększania udziału pojazdów z alternatywnymi napędami w naszej flocie. Planujemy kontynuować naszą misję zwiększania świadomości i popytu na tego typu auta, pomagając jednocześnie naszym klientom w osiąganiu założonych przez nich celów środowiskowych” – mówi Markus Deusing, CEO Alphabet International.
Rosnące zapotrzebowanie na elastyczność
Zwiększone zapotrzebowanie na elastyczność było w 2022 r. widoczne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – klienci zmienili swoje zachowania w zakresie zamówień, dostępnych było mniej nowych pojazdów, a ogólna sytuacja biznesowa uległa zmianie ze względu na niepewność gospodarczą. Dzięki koncentracji na dostarczaniu elastycznych rozwiązań Alphabet rozwijał swoją działalność, powiększając jednocześnie swoją flotę o ponad 22 tys. nowych pojazdów. „W 2023 r. spodziewamy się ponownego intensywnego wzrostu portfolio, zwłaszcza w zakresie pojazdów w pełni elektrycznych” – dodaje Markus Deusing.
Ekspertyza w zakresie przekształcania flot
Obecnie jednym z kluczowych celów strategicznych Alphabet jest wspieranie klientów na ich drodze do zrównoważonego rozwoju. Aby tego dokonać firma uważnie monitoruje także swoją własną emisję CO₂ i dzieli się wnioskami z wewnętrznych pomiarów również ze swoimi klientami. Takie podejście pozwala na większe zrozumienie potrzeb oraz możliwość zaoferowania jeszcze lepiej dopasowanych usługi consultingu elektromobilnego. Dodatkowo Alphabet intensywnie inwestuje w rozwiązania cyfrowe, których celem jest nie tylko bieżące wsparcie obsługi flot swoich klientów, ale także ich dalsze wsparcie w realizacji celów środowiskowych.
(red) Źródło: Informacja prasowa