Podczas tegorocznego Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi Ford zaprezentował nowy, w pełni elektryczny model Capri. Była to polska premiera samochodu, który swoją nazwą nawiązuje do kultowych generacji tego samochodu uważanych przed laty za europejski odpowiednik Forda Mustanga.
Model Capri był sportowym coupe segmentu C produkowanym w latach 1968-1986 . W sumie na rynek trafiły 3 generacje, które były zbudowane na tej samej platformie. Samochód miał tylny napęd i wyposażono go w cały szereg benzynowych jednostek napędowych: rzędowych i V6 o pojemnościach od 1,3 do 3,0 litra. Do wyboru była czterostopniowa manualna skrzynia biegów lub trzystopniowy automat.
Współczesny Capri jest oczywiście elektryczny i został wyposażony w baterie o pojemności do 79 kWh, co pozwala osiągnąć zasięg do 627 km na jednym ładowaniu (według WLTP). Nowy model rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Auto wyposażono też w najnowsze technologie Forda, takie jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy czy kompleksowe opcje łączności.
Oprócz premiery Capri, podczas KNM 2024 w Łodzi Ford prezentuje również inne modele elektryczne, które już są dostępne na rynku: Explorera EV, E-Transita Customa oraz E-Tourneo Customa.
Ford, jako jeden z liderów w dziedzinie elektromobilności, angażuje się w rozwój przyszłościowych rozwiązań. Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, wziął udział w panelu dyskusyjnym „Policy and Reality – How Can Legislation Tackle the Real Challenges of e-Mobility”, podczas którego poruszono kwestie legislacyjne związane z wprowadzaniem zrównoważonych rozwiązań mobilnych w Polsce i Europie. W czasach, gdy przemysł motoryzacyjny stoi w obliczu rosnącej presji na dekarbonizację, dyskutowano jak Ford i inne marki mogą współpracować z decydentami politycznymi, by sprostać wyzwaniom takim jak infrastruktura ładowania, technologia akumulatorów i konkurencyjność zeroemisyjnych rozwiązań.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa