Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie pokonał szybciej okrążenia na torze słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring. Porsche Taycan Turbo S zrobił to w zaledwie 7 minut i 33 sekundy i pokonał dotychczasowego rekordzistę w tej kategorii – Teslę Model S Plaid (czas 7:35)! Sportowy sedan niemieckiej marki był wyposażony w nowy pakiet wyczynowy oraz Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), a poza obowiązkową klatką bezpieczeństwa i wyścigowym fotelem kierowcy nie różnił się od standardowego modelu.
Na torze o długości 20,8 km położonym w regionie Eifel, nowy rekord został zweryfikowany przez notariusza, a TÜV Rheinland potwierdziło, że samochód spełnia wymogi standardowego modelu produkcyjnego.
Taycan w wersji Turbo S dysponuje mocą 625 KM, ale z aktywnym Launch Control osiąga maksymalnie 761 KM. Zestaw wyczynowy obejmuje 21-calowe koła z designem RS-Spyder i homologowanymi na drogach, sportowymi oponami Pirelli P Zero Corsa, które są już dostępne na rynku dla modelu Taycan. Ich mieszanka jest podobna do tej stosowanej w oponach wyścigowych. Kolejnym elementem zestawu wyczynowego jest aktualizacja oprogramowania systemu Porsche 4D Chassis Control, tak aby działał on w harmonii ze sportowymi oponami. System analizuje i synchronizuje wszystkie systemy podwozia modelu Taycan w czasie rzeczywistym.
– W przeszłości tylko rasowe samochody supersportowe wchodziły w zakres czasu okrążenia 7:33. Z nowym zestawem wydajnościowym mogłem naciskać jeszcze mocniej, a samochód był do tego jeszcze bardziej precyzyjny i zwinny – powiedział Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche.
Zestaw wyczynowy jest oferowany za pośrednictwem Porsche Tequipment. Jest on obecnie dostępny tylko w Niemczech i jedynie dla Taycana Turbo S z roku modelowego 2023. Produkcja tych samochodów rozpoczęła się pod koniec lipca 2022 roku, natomiast sam performance kit ma być dostępny od końca roku. Plan zakłada, że tzw. retrofit zostanie przeprowadzony po wstępnej dostawie, w warsztatach Porsche w Zuffenhausen. Transport do i z fabryki jest wliczony w cenę, podobnie jak indywidualna homologacja pojazdu i rejestracja auta. Zestaw wyczynowy wyceniono na 13 377,32 euro z 19-procentowym podatkiem VAT. Warto dodać, że gwarancja producenta na Taycana pozostaje bez zmian.
Sportowe opony są przeznaczone przede wszystkim do jazdy po torze. Nabywcy mogą więc w każdej chwili zmienić je z powrotem na standardowe ogumienie drogowe. Nie jest przy tym konieczne przywracanie oryginalnego oprogramowania podwozia.
– Cieszymy się, że rekord Nürburgringu Nordschleife dla samochodów elektrycznych wraca w ręce Porsche. Ten czas okrążenia nie tylko pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w naszym nowym zestawie wyczynowym, ale także po raz kolejny potwierdza sportowe geny Taycana – powiedział Kevin Giek, wiceprezes ds. linii modelowej Taycan.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa