Mimo, że odświeżone modele Kuga i Puma można już zamawiać w polskich salonach, Ford zorganizował dla krajowych mediów jazdy tymi samochodami w malowniczym regionie Beskidu Śląskiego. W obu pojazdach zastosowano nowe technologie, bardziej wydajne układy napędowe oraz nowe kolory nadwozia.
Kuga
Kuga AD 2024 w Polsce jest dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia oraz trzech rodzajach układów napędowych, które cechuje lepsza dynamika od poprzednika.
Samochód oferuje bogate wyposażenie w standardzie. W ofercie znalazły się 2 nowe kolory, w tym jeden metalizowany dostępny bez dopłaty. Samochód przeszedł szereg zmian stylistycznych – w oczy najbardziej rzuca się nowy grill, a także nowy kształt przedniego zderzaka. SUV otrzymał także nowe przednie reflektory Full LED, nowy układ świateł w tylnych lampach czy nową klamkę pokrywy bagażnika. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu, dostępne są także nowe lakiery nadwozia oraz nowe wzory kół. Stylistyka samochodu całościowo stała się bardziej dynamiczna z wyrazistymi, agresywnie narysowanymi liniami.
Wnętrze także przeszło ewolucję. W porównaniu do wersji sprzed liftingu pojawił się w nim szereg istotnych zmian. To przede wszystkim centralny wyświetlacz o przekątnej 13,2”, który oferuje system SYNC 4 z bezprzewodową łącznością zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. Nowy jest także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3”, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy modem 5G.
Nowe układy napędowe dysponują lepszą dynamiką niż wersja sprzed liftingu – przyspieszenie 0-100 km/h Kugi 2.5 FHEV 183 KM wynosi bowiem 8.3 sekundy (poprzdnio 9.5 s), a Kugi 2.5 PHEV 7.3 s (dotąd 9.2 s). Nowy Ford Kuga może pochwalić się także wiodącą w segmencie C-SUV zdolnością holowniczą, która w wersjach PHEV i FHEV AWD wynosi 2100 kg. Dodatkowo, samochód oferuje nowe, inteligentne funkcje dotyczące ładowania: listę kontrolną podłączania przyczepy oraz nawigację z funkcją Trailer Tow, która zaproponuje najlepszy wariant trasy podczas holowania przyczepy.
Ceny odświeżonej Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł za auto z silnikiem 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, napęd 4×4 (AWD) od 198 090 zł, podczas gdy cennik hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł.
Puma
Do atutów tego modelu należą: nowoczesny design, zaawansowane rozwiązania technologiczne, bogate wyposażenie i niezłymi silnikami. Samochód oferuje456 litrów przestrzeni bagażowej z 81-litrowym MegaBoxem pod podłogą bagażnika. Pakowność samochodu można zwiększyć do 1 216 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.
Nowy Ford Puma dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: Titanium, ST-Line, ST-Line X oraz ST. Gama jednostek napędowych opiera się o znany dobrze silnik 1.0 EcoBoost, dostępny w czterech konfiguracjach z systemem miękkiej hybrydy.
Ceny Pumy rozpoczynają się od 99 900 zł brutto za wersję 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM M6. Natomiast ceny ST-Line 125 KM rozpoczynają się od 109 160 zł, ST-Line 155 KM od 120 660 zł, a ST od 148 560 zł. Cała oferta objęta jest obecnie promocyjnym cennikiem. Wszystkie wersje poza bazową Titanium 125 KM M6 otrzymują dodatkowo Pakiet 4 lata ochrony: Ford Protect, gwarancja i serwis w cenie. Zawiera on ochronę pogwarancyjną do 4 lat lub 80 tysięcy km a także bezpłatne przeglądy serwisowe zgodne z harmonogramem do 4 roku eksploatacji lub 80 tysięcy kilometrów. Wszystkie wersje oprócz Titanium otrzymują także ubezpieczenie OC i AC na rok w cenie samochodu.
O tym jak nowe modele Forda wypadły podczas pierwszych jazd testowych napiszemy już wkrótce.
(TSz)