Pierwsze stacje Lotosu już w sieci Orlenu

PKN Orlen po przejęciu konkurencyjnej Grupy Lotos rozpoczął proces rebrandingu i włączania stacji paliw byłej gdańskiej spółki do swojej sieci sprzedaży. Po połączeniu obu firm sieć Orlenu w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji.

Pod marką Orlen działa już 7 zmodernizowanych stacji, między innymi w Rybniku, Koninie i Turku. Na nowo włączonych do sieci placówkach pojawiła się już wizualizacja płockiego koncernu oraz uruchomiono systemy informatyczne umożliwiające dokonywanie płatności, korzystanie z kart flotowych, czy programu VITAY. W pozapaliwowej ofercie sprzedażowej wprowadzany będzie asortyment typowy dla stacji Orlenu z gastronomicznym formatem StopCafe.

W komunikacie prasowym PKN Orlen przypomniał także, że w ramach unijnych działań antymonopolowych (związanych z przejęciem Lotosu przez Orlen) w zamian za części stacji byłej gdańskiej spółki, które w Polsce obejmie koncern MOL, polski potentat paliwowy pozyska od niego 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 na Słowacji. Uzupełnią one istniejącą tam już sieć płockiego koncernu. Docelowo wszystkie stacje przejęte od MOL będą funkcjonowały pod marką Orlen.

Do 2030 roku Grupa Orlen chce być obecna z ofertą detaliczną na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 3,5 tysiącem stacji pod marką Orlen, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *