Opony Continental z poliestrem z przetworzonych butelek PET

Continental jest pierwszym producentem opon, który uruchomił produkcję seryjną przędzy poliestrowej, pozyskiwanej w innowacyjnym procesie recyklingu plastikowych butelek PET. Nowy, wysokowydajny materiał będzie w pierwszej kolejności zastosowany w wybranych rozmiarach opon letnich Continental PremiumContact 6 i EcoContact 6 oraz w oponie wielosezonowej AllSeasonContact.

Materiał ten całkowicie zastępuje konwencjonalny poliester w osnowie opon. Do wyprodukowania jednego zestawu standardowych opon do samochodów osobowych wykorzystuje się materiał z około 40 przetworzonych butelek PET.

We wrześniu 2021 r. Continental po raz pierwszy zaprezentował własną technologię ContiRe.Tex, która wykorzystuje przędzę poliestrową, pozyskiwaną ze zużytych butelek PET, bez żadnych pośrednich etapów chemicznych, nie poddaną w żaden inny sposób recyklingowi. Dzięki temu, technologia ta jest znacznie bardziej wydajna w porównaniu z innymi standardowymi metodami przetwarzania butelek PET na przędzę poliestrową. Butelki wykorzystywane w tej technologii pochodzą wyłącznie z regionów, w których nie ma zamkniętego obiegu recyklingu. W ramach specjalnego procesu, butelki są sortowane i czyszczone mechanicznie. Po mechanicznym rozdrobnieniu PET jest dalej przetwarzany na granulat, a następnie na przędzę poliestrową.

W naszych oponach klasy premium stosujemy wyłącznie materiały o wysokich parametrach. Od tej pory będzie to przędza poliestrowa z butelek PET, wytwarzana w szczególnie wydajnym procesie recyklingu. Naszą innowacyjną technologię ContiRe.Tex wprowadziliśmy do produkcji w ciągu zaledwie ośmiu miesięcy. Jestem dumny z całego zespołu za to niezwykłe osiągnięcie” – mówi Ferdinand Hoyos, który kieruje działem opon Continental w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). „W naszej ofercie stale zwiększamy udział materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu. Najpóźniej do 2050 r. chcemy wykorzystywać w produkcji opon wyłącznie materiały pochodzące ze zrównoważonej produkcji” – dodaje.

Pierwsze opony z technologią ContiRe.Tex są obecnie wprowadzane na rynek i pochodzą z fabryki Continental w Lousado w Portugalii. Rozpoznać je można po specjalnym logo na ścianie bocznej („Contains Recycled Material”).

Przędza poliestrowa wykonana z PET jest od dawna stosowana jako materiał do produkcji opon do samochodów osobowych i dostawczych. Kord tekstylny absorbuje siły ciśnienia wewnętrznego opony i zachowuje stabilność wymiarową nawet w warunkach wysokich obciążeń i temperatur. Aby opony były bardziej energooszczędne i przyjazne dla środowiska, Continental prowadzi intensywne badania nad alternatywnymi materiałami do zastosowania w produkcji.

We wrześniu 2021 r. na targach IAA Mobility firma zaprezentowała oponę Conti GreenConcept, w której osnowie zastosowano poliester z przetworzonych butelek plastikowych. Na drugi sezon elektrycznej serii wyścigów samochodowych Extreme E, Continental opracował oponę, w której zastosowano ContiRe.Tex. Również pojazdy wspierające tegoroczny Tour de France będą wyposażone wyłącznie w opony z tego typu technologią.

Continental w pierwszej kolejności wprowadza na rynek opony PremiumContact 6, EcoContact 6 i AllSeasonContact z technologią ContiRe.Tex w pięciu rozmiarach dla każdego modelu.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *