Nowy Opel Astra – polska premiera

W okolicach Warszawy odbyła się polska premiera nowego Opla Astry. Historia bestsellera tej marki rozpoczęła się 30 lat temu wraz z następcą modelu Kadett. Debiutem szóstej generacji Astry niemiecki producent otwiera kolejny rozdział swojej historii: po raz pierwszy model klasy kompaktowej będzie dostępny również w wersji z napędem elektrycznym. Oprócz tego auto będzie oferowane jako hybryda typu plug-in w dwóch poziomach mocy, a także z silnikami: benzynowym wysokoprężnym.

Opel oferować będzie nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz zoptymalizowaną pod kątem tarcia sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną. W tym roku odbędzie się premiera rynkowa nowego Opla Astry jako pięciodrzwiowego pojazdu oferującego znacznie większą przestrzeń niż jego poprzednik.

Komfortowa kabina

Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Niezależnie od solidnej sylwetki bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą nadal oferuje kierowcy i czterem pasażerom pojemność ładunkową 422 litrów.

Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja. Podobnie jak jego poprzednik, wprowadzony na rynek w 2015 r., nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi zamienić „noc w dzień”: najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego modelu Opel Insignia; 168 elementów LED daje miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Wnętrze auta uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji obsługi. Kierowca nie czuje się jednak obciążony nadmierną ilością danych czy funkcji. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Nowoczesne systemy

Tradycyjnie Opel oferuje też wysoki komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckiej Kampanii na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

W kabinie nowego Opla znajdziemy także cyfrowy kokpit nowej generacji „Pure Panel” z opcją pełnego przeszklenia. Jest on wyposażony w dwa 10-calowe wyświetlacze, wraz z nawiewem od strony kierowcy płynnie zintegrowane w układzie poziomym. Stosując żaluzyjną warstwę zapobiegającą odbiciom do góry na szybę przednią, w projekcie zrezygnowano z osłony nad wyświetlaczami, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność i atmosferę high-tech.

Dzięki ograniczeniu do minimum fizycznych elementów sterujących w postaci precyzyjnie ułożonych klawiszy, kokpit „Pure Panel” prezentuje optymalną równowagę między cyfryzacją a intuicyjną obsługą, pozbawioną drażniących bodźców wizualnych oraz konieczności stosowania podmenu. Nie ma również potrzeby stosowania kabli, ponieważ we wszystkich wariantach modelu nową generację systemów multimedialnych z usługami online (obsługiwanymi sterowaniem głosowym oraz dotykowo) można podłączyć bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto za pomocą kompatybilnych smartfonów.

Hybryda plug-in w dwóch poziomach mocy

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel. Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 165 kW (225 KM). Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).

Układ kierowniczy i układ zawieszenia — McPherson z przodu, belka skrętna z tyłu — zaprojektowano z myślą o jak najbardziej wydajnym tłumieniu drgań i wysoce efektywnej kontroli ruchów poprzecznych nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). W trakcie hamowania nowy model zapewnia silną moc hamowania i zachowuje wysoki poziom stabilności zarówno podczas jazdy po łuku, jak i w linii prostej. Sztywność skrętna nowej Astry przewyższa o 14% sztywność w poprzedniej wersji.

Niedługo dilerzy Opla zaczną przyjmować zamówienia na nową Astrę i wtedy też poznamy jej ceny. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej kombi Sports Tourer, natomiast w 2023 r. pojawi się także w pełni elektryczna Astra-e.

Niestety, Astra będzie wytwarzana w Rüsselsheim, a nie, jak dotąd w fabryce Opla w Gliwicach, gdzie powstawać będą samochody dostawcze Grupy PSA.

(TSz)

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *