Nowy Nissan X-Trail wchodzi na europejskie rynki

Nissan zaprezentował czwartą generację modelu X-Trail w specyfikacji na rynek europejski. Japoński SUV będzie oferowany z układem hybrydowym e-Power oraz z tzw. miękką hybrydą (mHEV). W podstawowej wersji wyposażenia auto kosztuje 181 500 zł.

Samochód wyróżnia się masywną sylwetką nadwozia z elementami stylistycznymi, które przywodzą na myśl model Qashqai III. Warto zwrócić uwagę na projekt przedniego pasa z listwą ozdobną w kształcie litery „V” oraz piętrowym układem reflektorów – górny segment, gdzie zgrupowano kierunkowskazy oraz światła pozycyjne, wyraźnie zachodzi na nadkola. Wrażenie smukłości podkreślają gładkie powierzchnie paneli drzwi i pokrywy silnika, jak również tylne lampy mające formę bumerangów.

Nissan X-Trail został zaprojektowany na płycie podłogowej CMF-C, która według producenta gwarantuje lepsze właściwości jezdne, jak również dostępnością kolejnych funkcji wspierających pracę kierowcę. Inżynierowie udoskonalili m.in. system ProPILOT, która steruje układem kierowniczym, przyspieszeniem i hamulcami podczas jazdy wybranym pasem autostrady. Dzięki połączeniu z nawigacją komputer potrafi odpowiednio wcześniej zmniejszyć prędkość, gdy samochód zbliża się akurat do zakrętu lub skrzyżowania.

To już drugi model tej marki, w którym zastosowano układ napędowy e-Power. Zastosowana konstrukcja stanowi połączenie silnika spalinowego 1.5/158 KM o zmiennym stopniu sprężania, generatora prądu, falownika oraz jednostki elektrycznej, której zadaniem jest wprawianie kół w ruch. Benzyniaka wykorzystuje się tylko do napędzania prądnicy, które stale ładuje „baterię”. W samochodzie nie ma natomiast możliwości ładowania akumulatora z gniazdka.

Nowy X-Trail z układem napędowym e-Power rozwija moc systemową rzędu 204 KM oraz do 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h można osiągnąć w około 8 sekund, natomiast maksymalna prędkość sięga 170 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 5,8-5,9 l/100 km.

Samochód dostępny jest też z dodatkowym „elektrykiem”, który napędza koła tylnej osi. Tak skonfigurowany pojazd występuje zarówno w wersji pięcio-, jak również siedmiomiejscowej. Kierowca może liczyć na moc rzędu 213 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 7 sekund oraz maksymalną prędkość na poziomie 180 km/h.

Uzupełnieniem oferty jest wspierany instalacją mHEV turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania. W omawianej wersji koła napędzane będą w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 163 KM i do 300 Nm momentu obrotowego oferowany będzie wyłącznie w konfiguracji przednionapędowej, tworząc tandem z bezstopniową skrzynią biegów Xtronic.

Cennik nowego Nissana X-Trail ropoczyna się od wersji 1.5 VC-T MHEV 163 KM XTronic 2WD, którą wyceniono na 181 500 zł, natomiast w gronie konkurentów japońskiego SUV-a należy wymienić takie modele jak: Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento czy Seat Tarraco.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *