Nowy Mercedes-AMG C 63 S E Performance wykorzystuje rozwiązania z F1

Nowy Mercedes-AMG C 63 S E Performance ma być prawdziwym przełomem w 55-letniej historii AMG – dzięki wykorzystaniu know-how z Formuły 1 przenosi on najnowocześniejsze rozwiązania techniczne ze sportu motorowego na drogi publiczne.

Umieszczona przy tylnej osi jednostka elektryczna, zintegrowana z dwubiegową przekładnią, wspiera 2,0-litrowy silnik turbo zamontowany wzdłużnie z przodu. To najmocniejszy seryjnie produkowany czterocylindrowiec na świecie. Dostarczanie mocy i przyrost momentu obrotowego następują tu bardzo spontanicznie i bez opóźnień: podobnie jak w Formule 1elektryczne wspomaganie turbosprężarki eliminuje tzw. turbodziurę, a napęd elektryczny zapewnia mocny ciąg od chwili ruszenia. Elektryczny zespół napędowy i wysokowydajny akumulator o napięciu 400 V to autorskie rozwiązania projektantów z Affalterbach. Podobnie jak w wyścigowych bolidach F1 akumulator został specjalnie zaprojektowany pod kątem szybkiego oddawania i pobierania energii, w czym zasługa innowacyjnego, bezpośredniego chłodzenia ogniw. Moc systemowa wynosi 680 KM, a systemowy maksymalny moment obrotowy – 1020 Nm. To nowe rekordowe wartości dla Klasy C.

Na tym nie kończą się szczególne cechy nowej serii modelowej. Po raz pierwszy w C 63 zastosowano w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, który oferuje też tryb Drift. Do tego dochodzi standardowo montowana aktywna skrętna tylna oś – kolejna unikalna cecha w tym segmencie.

Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 13 km, umożliwiając lokalnie bezemisyjną jazdę np. w obszarze zabudowanym. Nowa odsłona modelu C 63 jednocześnie debiutuje w wersjach limuzyna i kombi.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.