Nowe BMW Serii 5 także w wersji elektrycznej

BMW zaprezentowało nowy model Serii 5. To już ósma generacja limuzyny bawarskiego producenta, która początkowo będzie dostępna na rynku w wersji benzynowej i elektrycznej, natomiast nieco później trafią do sprzedaży odmiany z napędem hybrydowym Plug-in.

Bezemisyjna wersja nowej „piątki” w nomenklaturze niemieckiej marki nosi nazwę BMW i5. Do sprzedaży trafią dwie odmiany tego modelu: BMW i5 eDrive40 oraz najmocniejsza w całej gamie BMW i5 M60 xDrive. Ta ostatnia rozwija moc aż 601 KM oraz do 795 Nm momentu obrotowego (na krótko można go zwiększyć do 820 Nm dzięki funkcji boost). Według danych technicznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto osiąga w około 3,8 sekundy, natomiast maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. W tej odmianie auto wyposażono w akumulatory trakcyjne o pojemności 81,2 kWh netto, a deklarowany przez producenta zasięg ma dochodzić do 516 km.

W porównaniu z modelem poprzedniej generacji długość limuzyny wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi „urósł” o 20 mm do 2995 mm. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe (funkcja BMW Iconic Glow).

Nowe BMW Serii 5 ma pojawić się na rynku w połowie października tego roku. Oprócz wersji elektrycznej w ofercie znajdą się wersje z jednostkami benzynowymi i Diesla z instalacją 48V, a następnie dołączą do nich hybrydy typu Plug-in (PHEV).

Warto dodać, że nowa „piątka” będzie wyposażona w system operacyjny 8.5, a także pokryty jednolitą taflą szkła panel zegarów wraz z dotykowy wyświetlacz centralny. Model elektryczny należy do rodziny BMW M Performance, podobnie jak dostępne już na rynku BMW i4 M50. Jak zapowiada producent, wiosną przyszłego roku wersja elektryczna powiększy się o odmianę kombi (BMW i5 Touring), która powstała głównie z myślą o klientach w Europie.

(red)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *