Ogumienie jest jednym z najważniejszych elementów samochodu. To od jego stanu oraz dopasowania do pory roku zależy, czy w awaryjnej sytuacji wyhamujemy albo czy samochód nie wpadnie w poślizg. Odpowiednio dobrane opony, to także oszczędności w całym okresie ich eksploatacji, co jest bardzo istotne zwłaszcza dla flot samochodowych. Dlatego przed nadejściem kalendarzowej zimy prezentujemy jedną z najciekawszych propozycji na rynku, czyli nową oponę zimową Goodyear UltraGrip Performance 3.
Pewne prowadzenie w wymagających warunkach zimowych oraz krótka droga hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni to podstawowe zalety nowej opony zimowej Goodyear UltraGrip Performance 3. Ten model został wyposażony m.in. w technologie Snow Protect i Wet Grip+, dzięki czemu wyróżnia się na tle konkurencji pewnym prowadzeniem na śniegu oraz krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje, a nowy wzór bieżnika redukuje hałas, co przekłada się na lepszy komfort jazdy. Te atuty doceniają także menadżerowie flot samochodowych, których pojazdy często są eksplatowane non stop, bez względu na warunki atmosferyczne i drogowe. Floty, szczególnie te większe, cenią także inne korzyści – takie jak większa wytrzymałość opony, niższe koszty paliwa i obniżenie emisji CO2 – które przekładają się na późniejsze oszczędności w całym okresie eksploatacji opon.
Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 jest dostępna w 94 rozmiarach, na obręcze od 14 do 21 cali, i pasuje do szerokiej gamy samochodów osobowych z silnikami spalinowymi, elektrycznymi i hybrydowymi.
Goodyear wyznacza standardy
Pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, zaskakując już nie tylko drogowców, ale także meteorologów. Jest to szczególnie niebezpieczne w okresie jesienno-zimowym, kiedy niespodziewane opady marznącego deszczu czy śniegu mogą się stać źródłem problemów i stresu dla niejednego kierowcy, zwłaszcza mniej doświadczonego. Dlatego użytkownicy coraz częściej poszukują opon zdolnych do pracy w każdych warunkach zimowych, na śniegu, ale także na mokrej i suchej nawierzchni. To właśnie skłoniło Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model.
Dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom Goodyear wyznacza standardy osiągów, co potwierdził test przeprowadzony przez niezależny niemiecki urząd badawczy TUV SUD. W porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu, a także hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
Najnowocześniejsze technologie
W nowej oponie Goodyear zastosowano najnowocześniejsze technologie, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:
- Technologia Snow Protect, dzięki zwiększonej gęstości lameli, które tworzą wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia optymalną trakcję i przyczepność.
- Dodatkowo „śnieżne pazury” i dłuższe rowki na krawędzi barkowej poprawiają osiągi na miękkim i głębokim śniegu.
- Technologia Wet Grip+ ze zoptymalizowaną, okrągłą stopką zapewnia lepsze rozpraszanie wody. Woda jest spychana na boki, a nie do przodu, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i zapewnia doskonałe osiągi na mokrej jezdni.
- Innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony i poprawiają jej osiągi na suchej nawierzchni.
- Opory toczenia zostały zmniejszone o 3%, a waga opony nawet o 10% – dotyczy to całej gamy. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza.
- Nowy wzór bieżnika redukuje hałas wewnątrz pojazdu o 36% (nawet o 2 dBA) w całej gamie opon. Ten wynik może być jeszcze lepszy, gdyż Goodyear planuje wdrożyć w kolejnych liniach technologię SoundComfort, która pozwoli zmniejszyć hałas o 50% (nawet o 4 dBA).
Dla różnych pojazdów
Warto podkreślić, że dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów EV, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił.
Na koniec trzeba jeszcze dodać, że opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najpopularniejszych pojazdów na rynku, takich jak: Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X oraz Volvo C40/XC40. Opona jest dostępna w 94 rozmiarach, w tym 13 nowych. Ten model zastąpi dwie inne dobrze znane opony: UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.
Źródło: Materiał partnera