Nowa Honda HR-V e:HEV już w sprzedaży

Na polskim rynku pojawiła się nowa generacja HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a Hondy. Auto ma sztywniejszą konstrukcję nadwozia w porównaniu z poprzednikiem, udoskonalono także zawieszenie i układy kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu i bardziej komfortowy.

Nowy HR-V, oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Pozytywne odczucia za kierownicą idą w parze z oszczędnością. Dwusilnikowy układ napędowy e:HEV (hybrid electric vehicle), który znalazł się również w niedawno wprowadzonej na rynek Hondzie Jazz, jest efektem 20 lat rozwoju rozwiązań hybrydowych japońskiej marki. W modelu HR-V wprowadzono wiele zmian, aby zrekompensować większe wymiary i masę SUV-a w porównaniu z Jazz’em. Moc i maksymalny moment obrotowy wzrosły odpowiednio do 131 KM i 253 Nm. Obniżono także wartości przełożeń skrzyni biegów, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne.

Układ e:HEV, napędzający HR-V, generuje więcej energii, co pozwala na osiąganie wyższego momentu obrotowego. Liczba ogniw w akumulatorze została zwiększona o 25% – z 48 (jak w Jazz e:HEV) do 60. Dzięki temu HR-V dysponuje właściwościami jezdnymi, charakterystycznymi dla SUV-a. Akumulator dodatkowo ma kompaktowe wymiary, które nie ograniczają przestrzeni wewnątrz samochodu, dzięki czemu HR-V posiada płaską podłogę.

Lepsza przyczepność

Inżynierowie Hondy przeanalizowali każdy istotny aspekt, składający się na wrażenia z jazdy, aby podnieść dynamikę HR-V. Podczas prac rozwojowych przywiązywano wagę do najmniejszych detali. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V. W rezultacie samochód daje poczucie pewności prowadzenia dzięki stabilności i przewidywalności zachowań.

Przekonstruowane zawieszenie wpłynęło na lepszą przyczepność. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny. Tylne tuleje łączące zostały przeprojektowane pod względem konstrukcji, jak i działania. To wpłynęło na lepszą kontrolę nad tylnymi kołami i wyższy komfort jazdy niż w poprzedniej generacji HR-V. Wypełnione płynem tuleje mają większą skuteczność tłumienia, co przekłada się na poprawę kultury jazdy.

Układ hamulcowy nowego modelu zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Co więcej, specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, sprawnie steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu samo odczucie hamowania jest bardziej płynne. Ponadto usytuowanie pedału hamulca w HR-V jest bardziej ergonomiczne, co zmniejsza zmęczenie kierowcy na długich trasach.

Dedykowana platforma

W zmodernizowanej specjalnie dla HR-V platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi, rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło imponującą stabilność pojazdu. Samochód z łatwością tłumi duże nierówności, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, płynna jazda. Równocześnie tłumione są wibracje pochodzące z drogi, a rezonans silnika został zredukowany do minimum.

Kompleksowe podejście Hondy do zagadnień tłumienia wibracji, drgań i hałasu obejmuje również redukcję zmian ciśnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania hałasu silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Inżynierowie pracowali również nad ograniczeniem występowania dźwięków o niskiej częstotliwości, których źródłem są zmiany nawierzchni drogi. Przyczyniło się to do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksujących warunków podróżowania.

Już w salonach

Gamę modelową nowej Hondy HR-V otwiera wersja Elegance, która kosztuje od 123 700 zł. Crossover jest również dostępny w finansowaniu za pośrednictwem Honda Finance w leasingu operacyjnym od 799 zł netto miesięcznie. Standardowa specyfikacja zawiera m.in. reflektory ledowe, podgrzewane fotele przednie, 18-calowe obręcze kół oraz klimatyzację automatyczną i system składania tylnych siedzeń Magic Seats. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przykładowo system ostrzegania przed kolizją i ograniczający skutki wypadku, inteligentny tempotat adaptacyjny, a także funkcję hamowania przy niskiej prędkości.

Zamówienia na to auto już można składać w polskich salonach Hondy, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku przyszłego roku

Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *