Michał Bowsza nowym dyrektorem marki Volkswagen w Polsce

Szykuje się zmiana na stanowisku dyrektora marki Volkswagen w naszym kraju – od 1 października będzie nim Michał Bowsza, do tej pory odpowiedzialny za działania marki Audi w Polsce. Natomiast dyrektorem Audi zostanie Łukasz Zadworny, przez ostatnie 7 lat zarządzający marką… Volkswagen.

Michał Bowsza (na zdjęciu) jest managerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Pracował dla czołowych marek koncernu Volkswagen – takich jak Audi, Porsche, Volkswagen i Volkswagen Samochody Dostawcze. Od połowy 2008 roku pełni funkcję dyrektora marki Audi. W tym czasie zwiększył sprzedaż Audi o niespełna 500%, czterokrotnie zwiększając udział w rynku. Był inicjatorem i współtwórcą programu finansowania Audi Perfect Lease, który stał się standardem i wzorem dla wielu marek. Zainicjował i stworzył koncepcję Best Performing Dealer – która wyzwoliła profesjonalizację zarządzania polską siecią dealerską Audi, a powstała w oparciu o najlepsze praktyki biznesowe czołowych organizacji detalicznych w USA, Wielkiej Brytanii, Szwecji i Niemczech. Z sukcesem przewodził licznym projektom grupowym, m.in. wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD oraz zarządzania marżą Margin Insight.

Łukasz Zadworny związany jest z branżą samochodową od dwudziestu lat, a stanowisko dyrektora marki Volkswagen objął 1 czerwca 2015 roku. Wcześniej przez 13 lat związany był ze Skodą (najpierw przez 7 lat pełniąc funkcję dyrektora Działu Marketingu, a przez kolejne 6 lat zarządzając marką w naszym kraju). Przez ostatnie 7 lat pod wodzą Łukasza Zadwornego Volkswagen przeszedł olbrzymią transformację, stawiając m.in. na pracę nad rentownością sieci dealerskiej i rozwój na płaszczyźnie elektromobilności. Volkswagen znacząco rozbudował gamę oferowanych modeli, z naciskiem na w pełni elektryczne samochody z rodziny ID. – ID.3, ID.4 i ID.5.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *