Nabywcy modeli elektrycznych oraz hybryd plug-in Mercedes-EQ mogą teraz skorzystać z profesjonalnego wsparcia firmy Eleport w zakresie stworzenia domowej oraz flotowej infrastruktury ładowania, począwszy od doradztwa przez weryfikację instalacji elektrycznej aż po montaż ładowarki, w tym rozwiązań Mercedes-Benz Wallbox.
To odpowiedź na obawy wielu potencjalnych nabywców, którzy są zainteresowani zakupem samochodów na prąd, jednak towarzyszą im wątpliwości co do możliwości ich regularnego, wygodnego ładowania. W przypadku klientów flotowych, jak również klientów u których nie można zamontować stacji ładowania, Eleport jest w stanie w okolicy zbudować publiczną infrastrukturę, dzięki czemu zapewni możliwość ładowania auta. Dla klientów flotowych przygotowano specjalne karty flotowe i ofertę korzystania ze oprogramowania do rozliczania nie tylko w domu, ale również na publicznych stacjach przy użyciu tej samej karty.
Aspekty praktyczne i środowiskowe przy wyborze zelektryfikowanych modeli Mercedes-EQ są bardzo zachęcające, jednak wielu potencjalnych nabywców ma obawy związane z odpowiednimi warunkami ładowania takiego pojazdu. Gdzie się udać, aby zamontować ładowarkę? Jakie urządzenie wybrać? Ile to kosztuje? Jak długo potrwa instalacja? Mercedes-EQ oraz Eleport nawiązały współpracę, która ma pozwolić na rozwianie tych wątpliwości już w salonie.
W ramach umowy osoba zainteresowana zakupem Mercedesa z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in będzie mogła zdecydować się na stworzenie domowej stacji ładowania. Eleport zweryfikuje instalację elektryczną, wprowadzi niezbędne zmiany i zamontuje ścienną ładowarkę, czyli wallboxa.
Producent luksusowych aut ze Stuttgartu ma w swojej ofercie nowoczesną ładowarkę Mercedes-Benz Wallbox, która obsługuje ładowanie prądem przemiennym (AC) z mocą 22 kW oraz zdalne aktualizacje oprogramowania. Urządzenie jest dopuszczone do montażu na zewnątrz i wewnątrz budynków, a jego wzornictwo nawiązuje do designu modeli Mercedes-EQ.
Eleport to jeden z największych operatorów publicznych stacji ładowania aut elektrycznych w krajach bałtyckich i w Polsce. Ma bogate doświadczenie w budowie zarówno prywatnej, jak i publicznej infrastruktury ładowania. Swoim klientom dostarcza inteligentne urządzenia i rozwiązania wraz z odpowiednim oprogramowaniem, a jego oferta jest skierowana również do przedsiębiorstw, które chcą elektryfikować swoje floty. Eleport może na przykład dokładnie rejestrować korzystanie z domowej stacji na potrzeby uzupełniania energii w aucie służbowym, a następnie fakturować ładowanie bezpośrednio na pracodawcę.
Mercedes-EQ i Eleport odpowiadają też na potrzeby osób, które nie dysponują dostępem do prywatnego miejsca postojowego. Firmy przygotowały specjalny portal dla nabywców zelektryfikowanych Mercedesów. Mogą oni zgłaszać lokalizacje, w której chcieliby korzystać z ogólnodostępnej stacji ładowania. Po uzyskaniu takiej informacji Eleport spróbuje zrealizować inwestycję w zgłoszonym miejscu. W najbliższych latach operator planuje budować w Polsce 300 stacji rocznie.
Źródło: Informacja prasowa