Mercedes Vans za 3 lata w pełni elektryczny

Dział Mercedesa odpowiedzialny za produkcję samochodów dostawczych od 2025 roku chce produkować już tylko modele z napędem elektrycznym. Producent powalczy także o rynki USA i Kanady. Z myślą o amerykańskich klientach, nowa generacja eSprintera będzie miała ponad dwukrotnie większy zasięg niż obecna wersja.

Niemiecki koncern do chwili obecnej wyprodukował ponad 25 000 w pełni elektrycznych (BEV) pojazdów tego typu. Najlepiej sprzedającym się autem BEV jest eVito, a następnie eSprinter i EQV. Firma w tym roku uzupełni swoją ofertę o elektryczne małe vany eCitan, EQT.

Cel – numer jeden wśród eVanów

Mercedes do błyskawicznie rosnącego rynku e mobilności dostosowuje swoją strategię dalszego przejścia na produkcję aut z napędem elektrycznym. Obecnie z modelem eCitan, a w przyszłości EQT, Mercedes-Benz Vans uzupełni w tym roku gamę produktów, oferując eVans we wszystkich segmentach. – Mamy jasny cel, chcemy być w dłuższej perspektywie wiodącym producentem w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych! Mamy doskonały punkt wyjścia: pod koniec 2021 roku ponownie byliśmy liderem rynku w obu segmentach średnich i dużych samochodów elektrycznych w Europie – powiedział Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.

Już w 2010 roku Vito E-Cell był pierwszą małą serią pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, która zjechała z linii produkcyjnej. Dzisiejsze portfolio elektryczne obejmuje zarówno pojazdy średniej wielkości (EQV, eVito i eVito Tourer), jak i duże vany (eSprinter).

Nowe modele już gotowe

W 2022 roku portfolio zostanie uzupełnione o całkowicie elektryczne małe vany (eCitan, EQT). W ten sposób Mercedes-Benz Vans zaoferuje całkowicie elektryczny wariant modelu we wszystkich segmentach (zelektryfikuje całe swoje portfolio). Produkcja eSprintera nowej generacji rozpocznie się w Charleston (Karolina Południowa, USA) w drugiej połowie 2023 roku, a następnie ruszy w Düsseldorfie i Ludwigsfelde.

Mercedes-Benz zainwestował około 350 mln euro w następną generację eSprintera. Z tego około 150 mln euro zostanie zainwestowanych w dostosowanie produkcji w trzech zakładach. Zrównoważony rozwój jest główną zasadą Mercedes-Benz, dlatego produkcja we wszystkich fabrykach Mercedes-Benz Vans będzie neutralna pod względem emisji CO2 od 2022 roku, a tym samym również produkcja nowej generacji eSprintera.

Producent zapowiedział, że pod koniec dekady marka z gwiazdą będzie gotowa, by stać się w pełni elektryczną – wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Oznacza to, że od 2025 roku wszystkie nowo opracowane samochody dostawcze będą wyłącznie elektryczne. Opierają się one na całkowicie nowej, modułowej i całkowicie elektrycznej architekturze pojazdu dostawczego VAN.EA.

Wraz z nadchodzącym modelem EQT, który wciąż jest w fazie rozwoju, Mercedes-Benz Vans będzie oferować elektryczny wariant modelu dla klientów komercyjnych i prywatnych w całym portfolio po eVito, eSprinter, EQV i nowym eCitan. Po udanych zimowych testach, które skupiały się na osiągach, funkcjach wstępnego przygotowania, na nadchodzące miesiące zaplanowano kolejne testy z całkowicie elektrycznym małym vanem klasy premium w południowej Europie. EQT uzupełnia w tym roku portfolio o 5-osobowy samochód, a w przyszłym roku o 7-miejscowy.

Większy zasięg dla amerykańskiego klienta

Nowa generacja eSprinter ma nie tylko otwierać nowe segmenty klientów, ale także nowe rynki, w tym USA i Kanadę. Co istotne zasięg zwiększy się ponad dwukrotnie w porównaniu z obecnym eSprinterem, w zależności od konfiguracji. To ważne choćby w kontekście klienta amerykańskiego. Tamtejszy rynek jest szczególnie chłonny jeśli chodzi o segment elektrycznych półciężarówek. Na Mercedesa czeka zaś groźna konkurencja w postaci m. in. Forda.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *