Mercedes-Maybach EQS 680 SUV – pierwszy elektryczny model legendarnej marki

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV to kolejny model submarki EQ, której gama obejmuje wyłącznie elektryczne pojazdy. To jednocześnie pierwszy w pełni elektryczny Maybach. Auto jest standardowo wyposażone w napęd wszystkich kół 4MATIC, rozwija moc 484 kW i zapewnia do 600 km zasięgu.

Jak widać elektromobilność ma coraz większy wpływ na motoryzację, także segmencie aut Premium. Takim właśnie przykładem jest Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, którego wszystkie koła napędzane są przez elektryczne silniki.

Komfort klasy Premium

Ekskluzywny wygląd nadają autu przede wszystkim chromowane dodatki na nadwoziu. Maybach wręcz ocieka chromem, którym wykończono zderzaki, boczne listwy, środkowy słupek czy obramowania szyb. Na masce góruje gwiazda Mercedesa, natomiast w wielu miejscach karoserii znajdziemy stylizowane, podwójne „M”, czyli logo Maybacha. Ponadto pomiędzy reflektorami, na chromowanej listwie widnieje napis „MAYBACH”. Całości dopełniają 21- lub 22-calowe felgi o wzorze zarezerwowanym dla Maybacha oraz dwubarwny lakier. Łącznie dostępnych będzie 5 kombinacji kolorystycznych: srebrny high-tech/obsydian black, srebrny high-tech/nautical blue, obsydian black/selenite grey, obsydian black/kalahari gold i velvet brown/onyx black.

Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji wyściełane, dwa pojedyncze fotele Executive. Oba siedzenia są sterowane elektrycznie, a podróż możliwa jest zarówno w pozycji siedzącej, jak i na wpół leżącej. Jest to możliwe dzięki pakietowi „Szofera” – gdy tylko prawy pasażer z tyłu wybierze pozycję odchyloną, przedni fotel pasażera automatycznie przesuwa się do przodu do pozycji szofera. Poza tym fotele wyposażono w wentylację, ogrzewanie karku i ramion oraz funkcję masażu, m.in. łydek. Jak przystało na Maybacha, w schowku pomiędzy fotelami ukryta jest lodówka, pomyślano również o posrebrzanych kieliszkach…

Barwy dźwięku

System audio liczy 15 głośników: dwa przednie głośniki basowe w przestrzeni na nogi, jeden głośnik średniotonowy i jeden wysokotonowy w każdych drzwiach, dwa głośniki 3D w podsufitce, dwa głośniki surround w pokrywie bagażnika oraz głośnik centralny w desce rozdzielczej. Ponadto w każdym fotelu umieszczono po dwa wzbudniki. Bezpośrednie odtwarzanie dźwięków rozchodzących się w materiale foteli sprawia, że wrażenia słuchowe stają się czterowymiarowe. Osoby na przednim fotelu z przodu oraz pasażerowie z tyłu mogą również korzystać z dźwięku 4D w słuchawkach.

Doznaniem akustycznym jest także brzmienie towarzyszące jeździe. Aerial Grace – tak nazywa się dźwięk stworzony specjalnie dla w pełni elektrycznego modelu Mercedes-Maybach. Jest interaktywny i reaguje na kilkanaście różnych parametrów, w tym na położenie pedału przyspieszenia, prędkość jazdy oraz rekuperację. Dzięki inteligentnym algorytmom dźwięki są obliczane w czasie rzeczywistym we wzmacniaczu systemu dźwięku przestrzennego Burmester 4D i odtwarzane przez głośniki.

Adaptacyjne zawieszenie

Najwyższe standardy dotyczą również komfortu jazdy. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit samochodu można zwiększyć nawet o 35 mm. Seryjna specyfikacja obejmuje także skrętną tylną oś o kącie skrętu kół do 4,5°. Alternatywnie dostępna jest wersja o kącie skrętu kół do 10°. W rezultacie średnica zawracania zmniejsza się z 11,9 do 11,0 m, a więc do poziomu wielu aut kompaktowych.

Poza trybami jazdy Eco, Sport, Offroad i Individual system Dynamic Select obejmuje specjalny program Maybach, który zastępuje klasyczny tryb Comfort. Zestrojono go z myślą o maksymalnym komforcie jazdy pasażerów z tyłu, z naciskiem na minimalne ruchy nadwozia w obszarze pod tylnymi siedzeniami. Znajduje się tam węzeł oscylacyjny, dzięki czemu amplitudy są na najniższym poziomie.

Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół (4Matic) Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu (dane wstępne). Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi: 22,5-24,4 kWh/100 km.

(TSz) Źródło: Informacja prasowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *