Mercedes-Benz Trucks i Einride podpisały zamówienie na eActrosy

Po rozpoczęciu w październiku produkcji eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym, Mercedes-Benz Trucks podpisał już pierwsze duże zamówienie na ponad 120 pojazdów. Einride – szwedzka firma technologiczna z branży transportowej, planuje uruchomić dla europejskich klientów flotę składającą się z modeli eActros 300 i eActros 400.

Mercedes-Benz Trucks zacznie dostarczać te lokalnie neutralne pod względem emisji CO 2 pojazdy do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od połowy 2022 roku. „Wraz z eActrosem zapoczątkowaliśmy nową, elektryczną erę w drogowym transporcie towarowym. Stawiamy sobie za cel elektryfikację ponad połowy naszych nowych pojazdów w Europie do roku 2030. Tak duże zamówienie dowodzi, że eActros jest właściwym pojazdem i stanowi dla nas zachętę na drodze do całkowitej dekarbonizacji branży transportowej” – tłumaczy Karin Rådström, członek zarządu Daimler Truck Holding AG, odpowiedzialna za regiony Europy i Ameryki Łacińskiej oraz markę Mercedes-Benz w segmencie samochodów ciężarowych.

Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks dodaje: „eActros to wyjątkowy elektryczny samochód ciężarowy, który w zakresie jakości i bezpieczeństwa spełnia wysokie wymogi stawiane przez naszych klientów pojazdom z gwiazdą na masce. Włączyliśmy tę ciężarówkę w system zindywidualizowanych usług związanych z elektromobilnością. W tym celu odpowiednio wcześnie intensywnie przygotowywaliśmy naszą sieć serwisową Mercedes-Benz w Europie – zwłaszcza po to, aby móc w pełni obsługiwać także większe floty pojazdów elektrycznych. Dlatego bardzo cieszy nas fakt, że firma Einride zdecydowała się na zamówienie dużej liczby eActrosów”.

Kontynuujemy rozbudowę naszej globalnej floty skomunikowanych sieciowo pojazdów elektrycznych. Z tego względu za kluczowe uważamy połączenie naszych rozwiązań softwarowych z maksymalnie zaawansowaną techniką. Jesteśmy przekonani, że Mercedes-Benz eActros jest pojazdem, na który warto postawić. Łącząc prace nad rozwojem produktów, będziemy nadal z powodzeniem przyspieszać elektryfikację branży” – mówi Ellen Kugelberg, Chief Operating Officer w firmie Einride.

Pierwszy seryjny eActros zjechał z linii produkcyjnej w zakładzie w Wörth am Rhein na początku października 2021 roku. Centralnym punktem produkcji jest Future Truck Center – jego oficjalne uruchomienie nastąpiło wraz z rozpoczęciem produkcji seryjnej pojazdu. Zanim eActros trafi do Future Truck Center w celu elektryfikacji, zostaje elastycznie włączony produkcję na istniejącej już linii montażowej, obok ciężarówek z napędem konwencjonalnym. Zasadniczo budowa różnych typów pojazdów w fabryce w Wörth ma być jak najbardziej zintegrowana, a podstawowa konstrukcja montowana na jednej linii – niezależnie od tego, czy montuje się konwencjonalny silnik spalinowy, czy elektryczny układ napędowy. W Future Truck Center ma w przyszłości odbywać się również elektryfikacja innych ciężarówek Mercedes-Benz o neutralnej emisji CO2. W drugiej połowie 2022 roku ma ruszyć produkcja seryjna eEconica do zastosowań komunalnych. Natomiast na rok 2024 zaplanowane jest uruchomienie produkcji eActrosa LongHaul – pojazdu do transportu dalekobieżnego.

Źródło: Informacja prasowa

erster eActros-Großauftrag
first major eActros order

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *