Mercedes-Benz i Google wprowadzają nawigację opartą na sztucznej inteligencji

Mercedes-Benz i Google Cloud ogłosiły rozszerzenie swojego strategicznego partnerstwa z myślą o wprowadzeniu nowych możliwości konwersacji z Wirtualnym Asystentem MBUX, który skorzysta z nowego narzędzia Automotive AI Agent od Google Cloud. Automotive AI Agent, stworzony przy użyciu aplikacji Gemini na platformie Vertex AI, jest specjalnie dostosowany do wymogów branży motoryzacyjnej i może odwoływać się do informacji z platformy Google Maps, zapewniając użytkownikom bardziej szczegółowe i spersonalizowane odpowiedzi na temat nawigacji, punktów zainteresowania i nie tylko.

Platforma Google Maps zapewnia właścicielom samochodów Mercedes-Benz najnowsze informacje o 250 milionach miejsc na całym świecie, a jej mapa jest aktualizowana niemal w czasie rzeczywistym – przy czym każdego dnia przechodzi ponad 100 milionów aktualizacji. Dzięki udoskonalonym funkcjom wyszukiwania i nawigacji użytkownicy mogą naturalnie rozmawiać z Wirtualnym Asystentem MBUX i otrzymywać odpowiedzi na pytania takie jak: „Możesz wskazać mi najbliższą porządną restaurację, w której serwują wyszukaną kuchnię?”. Użytkownicy mogą również zadawać pytania dodatkowe, takie jak: „Czy ta restauracja cieszy się dobrymi opiniami?” lub „Jakie jest tam popisowe danie szefa kuchni?”, a Wirtualny Asystent MBUX może odpowiadać dokładnymi, aktualnymi informacjami i wyświetlać szczegóły nawigacji za pośrednictwem natywnego interfejsu w samochodzie. Nowa funkcja będzie dostępna w ramach Wirtualnego Asystenta MBUX i zadebiutuje jeszcze w tym roku w nowej generacji Mercedesa CLA.

Automotive AI Agent od Google Cloud umożliwi Wirtualnemu Asystentowi MBUX także obsługiwanie złożonych, wieloetapowych dialogów i będzie mógł zapamiętywać rozmowy – a to pozwoli użytkownikowi kontynuować je podczas jazdy i odwoływać się do wcześniejszych informacji.

Nasze partnerstwo z Google Cloud udoskonali samochodową nawigację, łącząc zaawansowane dane o lokalizacji z generatywną sztuczną inteligencją. Nowa generacja naszej nawigacji, która trafi na rynek wraz z najnowszym CLA, umożliwi kierowcom i pasażerom uzyskanie kompleksowych i spersonalizowanych informacji za pomocą poleceń głosowych w ciągu pojedynczych sekund – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG.

Nasz nowy Automotive AI Agent pomoże kierowcom nawigować i wyszukiwać (informacje) za pomocą pokładowych asystentów w samochodzie, owocując bardziej naturalnymi i pomocnymi interakcjami. A to dopiero wstęp do możliwości agenta, które mogą przekształcić branżę motoryzacyjną – dodał Sundar Pichai, CEO Google i Alphabet.

Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet, Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG i Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud.

Automotive AI Agent umożliwia producentom samochodów wykorzystanie mocy generatywnej sztucznej inteligencji i dużych modeli językowych (LLM) do tworzenia i wdrażania odpowiednio przystosowanych, własnych asystentów głosowych bazujących na zaawansowanej sztucznej inteligencji. Automotive AI Agent powstał przy użyciu modeli Gemini firmy Google, które umożliwiają multimodalne rozumowanie poprzez interakcje konwersacyjne w naturalnym języku i wykorzystują informacje z platformy Google Maps.

Jak już wspominaliśmy na wstępie, nowa funkcja wyszukiwania i nawigacji POI, wykorzystująca udoskonaloną sztuczną inteligencję, jeszcze w tym roku trafi do nowego Mercedesa CLA. Będzie to pierwszy samochód, który otrzyma nowy system operacyjny Mercedes-Benz – MB.OS, ale plany zakładają wdrożenie tej funkcji w kolejnych modelach z Asystentem głosowym MBUX.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *