Mercedes-Benz i Google stworzą nawigację nowej generacji

Mercedes-Benz i Google ogłosiły długoterminowe, strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia rozwoju motoryzacyjnych innowacji oraz stworzenia nowej generacji cyfrowych systemów w luksusowych samochodach z gwiazdą na masce. W rezultacie Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem aut, który stworzy własną, markową nawigację w oparciu o nowe samochodowe dane oraz wykorzystanie platformy Map Google.

Nawiązując nowe partnerstwo, Mercedes-Benz uzyska dostęp do oferty Google w zakresie danych geoprzestrzennych, w tym do szczegółowych informacji o miejscach, bieżących i przewidywanych informacji o ruchu drogowym, automatycznego wyznaczania tras i nie tylko. Dzięki integracji tych funkcji z nadchodzącym systemem operacyjnym Mercedes-Benz (MB.OS) użytkownicy będą mogli cieszyć się na ekranie wyświetlacza swojego samochodu nawigacją łatwą w obsłudze i z atrakcyjną oprawą graficzną. System informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz wzbogaci się także o aplikację YouTube.

Ponadto producent będzie wykorzystywać dane z Map Google do realizacji funkcji wspomagających kierowcę, takich jak automatyczne dostosowywanie prędkości przed skrzyżowaniami, rondami lub zakrętami. „Google od wielu lat jest liderem w dziedzinie map i nawigacji. Więc nasze strategiczne partnerstwo pozwoli nam tworzyć wyjątkowe usługi, które zwiększą wygodę naszych klientów. Będą one głęboko zintegrowane z naszym charakterystycznym interfejsem użytkownika Mercedes-Benz i w pełni połączone z odpowiednimi funkcjami samochodu, takimi jak stan naładowania akumulatora trakcyjnego” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz zaczyna od zaoferowania klientom dostępu do usługi „Szczegóły miejsca Google”, pomagając im znaleźć przydatne informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie – w tym godziny otwarcia, zdjęcia, oceny oraz opinie. Usługa jest dostępna we wszystkich samochodach z najnowszą generacją systemu MBUX od 22 lutego br. (na odpowiednich rynkach).

Firmy zgodziły się też na pogłębianie współpracy z wykorzystaniem rozwiązań w zakresie ztucznej inteligencji (AI), danych i otwartej infrastruktury Google Cloud. Na przykład:

  • sztuczna inteligencja – Mercedes-Benz zamierza wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego Google Cloud do szybkiego tworzenia, szkolenia oraz wdrażania nowych modeli i doskonalenia doświadczeń klientów;
  • dane – korzystając z szybkiej, wydajnej platformy przetwarzania danych Google Cloud, producent zamierza analizować dane flotowe;
  • otwarta infrastruktura – w ramach swojego obecnego krajobrazu technologicznego Mercedes-Benz planuje wykorzystywać otwartą infrastrukturę Google do bezpiecznego wprowadzania innowacji i ich skalowania, od rozwiązań lokalnych przez przetwarzanie brzegowe aż po chmurę.

Nasze partnerstwo z Mercedes-Benz wykorzysta zaawansowane technologie z platform Map Google, Cloud i YouTube. Aby przyspieszyć wysiłki Mercedes-Benz na rzecz zrównoważonego rozwoju, zautomatyzowanej jazdy i doskonalenia wrażeń użytkowników, nie tylko umożliwimy zaprojektowanie odpowiednio przystosowanego interfejsu nawigacyjnego, ale zaoferujemy też nasze rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji i danych” – tłumaczy Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet.

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *